S
sara
Guest
Hello!
Har idag varit på utvecklingssamtal, vi har en underbar fröken som ser det vi ser. Tydlig kommunikation mellan oss och det fungerar kanon.
Nu har barnet fått diagnos ADHD, vilket vi "vetat" i flera år. Vi/psykologen trodde inte att problematiken skulle visa sig ännu då förskola har fungerat utan att någon reagerat/sett det vi beskrivit att vi upplevt hemma med barnet. Men redan efter 2 veckor så var det problem i skolan. Nu behöver vi motivera att det behövs minst en till pedagog i klassen, det finns fler barn med liknande problematik också. Fröken gör så gott hon kan med alla barnen men självklart så hinner hon inte med att hjälpa barnen i den mån de behöver. Fröken bad oss om hjälp att stöta på rektorn, självklart gör vi det!
Vi har några motiveringar på lut:
* Skolan ska vara individanpassad
* Vad händer om barnets första tid i skolan inte blir positiv, hur kommer då mellan- och högstadiet se ut?
* Får sämre självförtroende då andra barn jobbar på och lär sig nya saker, medan vårt barn behöver individuell stöttning för att förstå och kunna ta in kunskap.
Har någon några fler bra motiveringar på lut?? Det tar vi tacksamt emot :bow
Sara
Har idag varit på utvecklingssamtal, vi har en underbar fröken som ser det vi ser. Tydlig kommunikation mellan oss och det fungerar kanon.
Nu har barnet fått diagnos ADHD, vilket vi "vetat" i flera år. Vi/psykologen trodde inte att problematiken skulle visa sig ännu då förskola har fungerat utan att någon reagerat/sett det vi beskrivit att vi upplevt hemma med barnet. Men redan efter 2 veckor så var det problem i skolan. Nu behöver vi motivera att det behövs minst en till pedagog i klassen, det finns fler barn med liknande problematik också. Fröken gör så gott hon kan med alla barnen men självklart så hinner hon inte med att hjälpa barnen i den mån de behöver. Fröken bad oss om hjälp att stöta på rektorn, självklart gör vi det!
Vi har några motiveringar på lut:
* Skolan ska vara individanpassad
* Vad händer om barnets första tid i skolan inte blir positiv, hur kommer då mellan- och högstadiet se ut?
* Får sämre självförtroende då andra barn jobbar på och lär sig nya saker, medan vårt barn behöver individuell stöttning för att förstå och kunna ta in kunskap.
Har någon några fler bra motiveringar på lut?? Det tar vi tacksamt emot :bow
Sara