MTFC!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hörde idag på radion att Västerås kommun skulle börja jobba enl. MTFC och sökte familjehem till detta. Någon som jobbar/ jobbat enl. denna metod? Synpunkter, bra och dåliga?
 
Vi jobbar med MTFC. svåra uppdrag, men bra ersättning. Härlig back-up! bra struktur och bra program, men det är speciellt!Vi trivs jätte bra!
 
Jag är mer nyfiken, har ni andra barn hemma? Det har vi, men känner att de så trygga i sig själva och har landat så bra. Tänkte de kan ju vara bra förebilder också eller tänker jag fel? Har provat på kontrakterat jourhem men det var inget för oss, känns bara som en förvaring och inte alls någon uppbackning. Jag vill nog förändra individerna lite, till det bättre alltså deras beteende och därav blev jag intresserad av MTFC.
 
Man får inte ha fler än MTFC-ungdomen placerad hos sig. Så vi har "bara" vår ungdom hemma, men det räcker och blir över... hehehe! Detta är det mest spännande vi gjort! :D
 
Korten på borfet nu lilla-mamman. Räcker och blir över skriver du. betyder det att det är jobbigt eller betyder det att arvodet räcker och blir över.
nyfiken TR
 
:rollhappy:

Hahaha! TR : det är mycket som skall göras var dag i programmet med ungdomen, förstår varför man inte ska ha andra placeringar samtidigt, det räcker med ens biologiska + mtfc ungdom! Arvodet räcker för oss, Vi kan tom spara lite pengar ibland :smirk:

Men jag vill inte sticka under stolen med att det här är ungdomar som jag inte hade vågat mig på utan att vara i programmet då vi får så bra struktur därifrån...

Men då jag älskar ungdomar passar detta oss, samt att jag gillar rutiner!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp