Mycket pengar..?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Och Melodi, bra att du inte gick igång på de negativa påhoppen. Jag kan inte på något sätt läsa ut att det skulle vara fel på dig som familjehem. Vi alla behövs på olika sätt och för olika placeringar.
 
Ja,,, något vi är överens om är nog att alla gör ett fantastiskt jobb,med eller utan pengar :love:

De är nog åxå skillnad på heltid o heltid. De är kanske inte ens 40 tim/veckan och många har ju möjligheten att jobba hemma när de passar.. Men de är ju synd om soc väljer de billigaste 8) :banan:

Kan man inte starta eget på något sätt ? Och krävs de att någon är hemma,,så är de ju självklart att de tar ett av de hemmen ,dvs att de åxå blir de tyngsta :? Och då får man ju inte betalt för inkomstbortfall...Jag förstår då att man vill ha högre arvode/omkostnad som kompensation.Inget fel i det egentligen. Men när en annan har fått höra att man ska gå runt utan barn och att de inte är tänkte som jobb,eller att man ska försörja sig på det .Blir de ju lite klyver. Men de är jätte intressant att höra hur de flesta tänker o resonerar.
 
Fast förtjänar bara de barn/tonåringar som är de tyngsta mycket tid? Endast en fråga, ingen anklagelse eller något dömande. Inget av våra nuvarande barn skulle räknas som tungt. Men de mår alla mycket bra av att jag är hemma. Lite stress, mycket tid, långsam start in i "arbetslivet" (förskola, skola) för barnen. Något att fundera över kanske, när de flesta i vårt samhälle tycker att vi (som är hemmaföräldrar) är konstiga.
 
:razz: ...... Ja du Sparris - mina syskon och jag var de enda som hade mor hemma i våra skolklasser.
Folk, mins jag förundrades över hur vi (mor och far) klara av utav det, leva på en lön (en vanlig löntagare lön). Och hur mor orkade gå hemma och inte göra "någonting" men mor hon sylta safta osv, ofta var vi med städa baka osv, vi syckla gjorde utflykter hade lunch/fika med oss. Så mor hade fullt upp. Hela familjen gjorde saker och ting tillsammans.
Vår barndom och uppväxt har vi syskon som förebild:)


(Med :) tanke på hemma föräldr som du nämnde: "av Sparris » 06 apr, 2014, 22:26)
 
Nej,,, vi ser nog att alla barn är i behov av tid och att man ser dem !

Men de barnen som åxå har en större problematik kräver så klart mer än ett "vanligt " barn som växer upp. Och om soc ser att de behövs mycket vuxentid så har jag aldrig stött på att de behövs mindre ,,hehe.De va lite så jag tänkte att man sätter de baranen som kräver mer i de hemmen. Att finnas där här o nu när de behöver en behöver alla ,"lätta" barn med.
Och så klart de biologiska. Många gånger som man är hemma o skrotar ,,händer de att kommer o berättar saker spontant. eller de är alltid då man kommer varandra närmare.

Och även i en fungerande familj,,behövs tid med varandra...och ensamtid med varje barn är åxå jätteviktigt...... Oftast får man till det.
Och ibland kör de ihop sig totalt :evil: .. Man får försöka reflektera över hur man kan göra de bättre nästan gång då....

Jag har säkert åxå mina brister,,, de e de som är lite kul med de här.Reflektera :bounce:
Höra hur andra tycker o tänker gör att man höjer huvudet lite o vidgar sina vyer så man inte snöar in på sitt eget bara :?
 
Det var så jag tänkte Melodi. Därför vågade jag sticka ut hakan litegrann. Har erfarenhet av att föräldrar blir väldigt provocerade av vårt livsval. Att vårt livsval skulle säga att de är dåliga föräldrar. Vilket vi absolut inte någonsin säger.

Sen behöver vi alla ta tempen på våra livsval då och då för att se om vi måste ljustera någonting.

Med arvodet vi får kan man ju välja som jag, att vara hemma. Eller att en går ner i arbetstid, eller båda. Tänk om en förälder kan börja senare på morgonen ( mindre morgonstress, senare lämning på dagis) och en som slutar tidigare på dagen (någon hemma när skoldagen är färsk, läxor kan göras med mindre stress, tidigare hämtning på dagis, kompisar kan följa med hem där man som föräldrar kan stötta i denna viktiga sociala situation). Bara några tankar.
 
åter till ursprungstråden....
Hur gör ni och tänker ni? Bör vi tjäna detta? Sparar ni till era barn?
jag säger JAG med stora bokstäver....ang tjäna pengar..vet att det är många mer än mig som förespråkar lika lön för lika arbete!!!!!
men som det märks i denna tråd så finns det många "volontärer"......inget negativt mot er.......men skärp er!!!!
2014 och ni tror att man kan göra en "samhällstjänst" genom att ta ett "uppdrag" ifrån soc....
väx upp och ta för er istället!!!!
som jag sagt i tidigare inlägg,varför ska det vara sådan skillnad på dessa "uppdrag"???????
nä för fan.....jämställ er med dessa hvb-hem,för vi gör exakt samma jobb som dom,men till en bråkdel pengar.
och för fasiken.....sluta gulla mellan er....är ju fasiken patetiskt!!!!
bara att inse!!!! VI JOBBAR FÖR SOC!!!!!!!
:twomad: :twomad: :twomad: :twomad: :twomad: :twomad: :twomad: :twomad: :twomad: :twomad: :twomad: :twomad: :twomad: :twomad: :twomad: :twomad:
 
Vi väljer att ha en god ton mellan oss istället för att vara otrevliga. Vi väljer att försöka förstå och hitta en gemensam grund att utgå ifrån för att kunna nå varandra i en diskussion. Att ha det tonläge och de attacker som du har i dina inlägg leder bara till att vi som läser blir irriterade och inte vill ta till oss det som du skriver som ev kunde vara till nytta.

Det finns olika sätt att skriva på och otrevligheter kommer man inte långt med om man vill att folk ska förstå något och ändra på något.
 
Jaaa nissepisse ,,

Det kan åxå vara svårt att förhandla till sig saker i de vardagliga livet som familjehem ,om man har en aggressiv underton.. Det blir ju mer att man bara skummar lite snabbt de du skriver....
Och att klanka ner på hur andra tycker o tänker, gör bara i de långa loppet att man förlorar respekten för det som du tycker.
Så fungerar de även utanför den här lilla sidan......... Nissepisse Jag tror de flesta förstår vad du försöker förmedla utan att du behöver ta i från tårna varenda gång.
:bow :bow
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp