NÄ NU JÄVLAR !!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ursäkta den arga överskriften, man jag är så förbannad att jag kokar !! :twomad:
Vi har en ny plac. sedan en vecka, en 17-åring. Av olika anledningar blev det en snabb plac. och vi har bara träffat biomamma väldigt kort. Soc. ville att plac. skulle landa hos oss en vecka innan vi satte oss ner med biosarna och diskuterade framtiden. Så långt var det ok. Ikväll skulle h*n åka hem och hämta nåt (ca 15 min härifrån) Biomamma skulle köra tillbaka plac.
Klockan 21.30 kommer ett sms från plac. "Pappa kör hem mig, han ville se sig omkring hos er och hälsa på er."
Jag svarade att det inte alls passade med så kort varsel & att de yngre i familjen hade lagt sig. Skrev också att han var välkommen en annan dag, på ett PLANERAT besök. Får då ett till sms.
" Men han vill verkligen se vart jag bor. Jag visar bara mitt rum och vi lovar att smyga"
Jag blir ganska upprörd & berättar för min man. En annan i familjen står i duschen som ligger vägg i vägg med plac. rum, jag börjar gå dit för att förvarna om det oanmälda besöket som var på väg. Passerar hallen på väg dit, och vad faaan får jag se ? Ett par okända mansskor står där !!!!!
Vänder om och går in till min man , ännu mer förbaskad, berättar vad som händer & under tiden smiter biopappan ut och åker igen !! Det sista smset är alltså skickat INNE ifrån vårt hus, de var redan i plac. rum !!! :bounce: Jag är så ARG och kränkt ! Hur i helskotta tänker den vuxna karln som smyger in till oss trots att jag sagt nej ?? Det känns verkligen som om vi har haft inbrott eller liknande.
Vi vet INGENTING om människan och han har knallat in i vårt hus, förbi dörren där jag stod innanför och pratade med min man (de hörde förmodligen min upprörda stämma också)
Jag pratade med plac. sen och förklarade att jag inte var arg på någon annan än biopappan. Att det var han som gjort fel.
Vad tycker ni, överreagerar jag ? Min första tanke var att jag ska ringa soc. imorgon bitti och berätta, men det kommer garanterat infektera det mellan oss och biosarna . Men jag har ju inte gjort fel, det måste väl ändå vara HAN som ska skämmas ögonen ur sig och be om ursäkt ? Jag vill absolut inte ha in karln här igen, planerat eller ej ! Men tänk om han kommer insmygandes fler gånger ? Kan jag efter detta neka biosarna att komma in här ? Umgänge kan ju ske på deras hemmaplan, men han vill ju "se sig omkring" ... Kan jag säga nej, med hänvisning till kvällens händelse ?

Hjälp mig med hur jag ska agera nu ! Trodde väl aldrig att vi skulle vara med om nåt liknande...
JÄKLA människa , ska vi känna oss otrygga i vårt eget hem nu också !!!! :bounce:
 
Åjh vilken dålig starkt. Inget som ni skall acceptera. Vad blir nästa gång. Vi har varit med om något libknade och det blrev aldrig ett bra fungerand förhållande mellan oss, placrade banent samt biosarna. Barnet tog sina föräldras parti och tyckte att våra regler var dumma. Hos dom kunde man nämligen komma och gå precis när man ville. Kontakta socialen som du tänkte på och berätta.

LYCKA TILL
 
Va läskigt att han va i huset,och precis som bortblåst skrev vad händer nästa gång!!!
Skulle vara intressant att höra vad socialen säger om detta. Lycka till!
 
Oacceptabelt i allra högsta grad! :bounce: :bounce:
I ert hus bestämmer NI!!
Ni ska inte behöva ha låsta dörrar för att veta vem som kommer in eller ut ur ert hus.
 
Kråkan

Du reagerar helt sunt. Vi har haft en placerad under lång tid som höll på på detta sätt med både "kompisar" och bio.jag har varit såååå upprörd.Våra erfarenheter har kostat på.Du måste ringa soc de har ett ansvar gentemot er och i händelse av att något försvinner i hemmet. I såna här fall gäller iINTE hemförsäkringen.men det mest jobbiga är att inte känna sig trygg.

Några råd.

Skaffa 7-tillhållar lås som ni låser på kvällen.Då kan ingen släppas in under natten.

Tydliga regler i ert hus.

Informera alltid soc om något händer.

polisanmäl dylika händelser som pappan som bara gick in i ert hus.

Hoppas det aldrig händer er igen....men va misstänksam.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp