att skriva av sig...
Det är viktigt att vi alla som är familjehem delar med oss av glädje och sorg. När man börjar sitt uppdrag så är man så blåögd och fylld av tanken att det ska komma ett nytt barn till familjen, och hur man ska kunna göra det så bra som möjligt för alla, att man inte kan tänka klart.
Sen, när det börjar lugna ner sig, kommer alla de obehagliga överraskningarna.
Jag är ledsen att behöva säga det, men efter fjorton års placering av ett barn, så får vi fortfarande de överraskningarna.
Blev nästan överfallen av en biologförälder för ett tag sen. Denna förälder (fadern...) hade inte hört av sig på åtta år, varken via brev, telefon eller nåt annat. Trots att han bor i grannstaden. Han fick syn på mig och började gapa om att det var jag som stulit hans barn... (som snart är myndig och frivilligplacerad.) och att jag var en jäkla häxa. Då började hans vänner på samma parkbänk, om ni fattar vad jag menar, att närma sig hotfullt. Det var då jag slängde mig in i bilen och rivstartade därifrån.
Det är sånt man får ta. "Vanliga" människor behöver inte ta sån sk*t.
Jag måste ärligt erkänna, att den dagen som vår placering flyger ur huset så ska jag fira. För det har varit många gånger som min man o jag diskuterat fram o tillbaks om vi orkar. Hur det än är, ett barn med demoner kan man inte alltid orka med. Ibland har det varit en fråga om ungen eller mitt förstånd. Men nu känns det som om det är upploppet kvar bara, och vi hänger väl med ett tag till...