Någon som vill hjälpa mig?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Våra jourplaceringar kommer att bli fam.plac hos oss nu och vi ska fundera på ersättning för dem båda men dum som jag är så begriper inte jag hur man läser sig till rekomendationerna,någon som vill och har tid att förklara hur man hittar det specifika för just dessa troll eller som vill PM-a mig så kan jag berätta lite mera?

Enormt tacksam om någon vill hjälpa mig:)
 
Godmorgon
Ja, detta med arvode är ett gissel....Du får räkna på enu summa som du anser är skälig.

Lägsta är runt 4500 och högsta ligger väl på runt 10'

Jag är kass på att råda. Lycka till!!
 
Ett tips är att begära samma summa du får i jourersättning. Är det inte dem placeringarna du har haft mycket arbete med bio?
En bekant till mig som är fam.hem. fick samma summa för sin placering som hon hade när barnet var jourplacerat hos henne. Alltså den summan som är 10613 eller nåt sånt. Det har gått 3 år nu och hon har fortfarande högsta summan.
Jag har syskon, men har olika summor för våra placeringar, soc. har förmodligen tänkt att det ena barnet kräver såpass mycket mer än det andra som gör att det är befogat.
Det är ju jättesvårt annars för en an`att ge förslag på vad du ska kräva i ersättning, har dina placeringar olika svårigheter som borde berättiga till ett högre arvode än grund?
(Om vi nu ska gå efter SKL rek).
Jag vet att en del famhem. kräver andra summor och en del soc. ger andra summor.
Rekommendationerna är ju just enbart rekommendationer.
Men om du menar att man ska utgå från SKL rek. så är den lägsta summan på 4730 kr och den högsta summan 10613 kr i åldersspannet 0-12 år. Men du har kanske själv koll på rek.
Vad anser du själv är ett rimligt arvode? Du är kanske i den positionen så att du har möjlighet att förhandla med soc?
Jadu, så mycket bättre var väl inte jag heller på och hjälpa dig. Vad har soc. själva tänkt sig?
Har barnen varit i annat jourhem innan hos dig? Har du pratat med det jourhemmet för att höra om summa?
Nu blev du nog snurrigare av mina svar.
Lycka till
Mvh MGB
 
Svårt att råda ngn annan.....Vi har alltid haft högsta rekommederade arvodet för det är vad vi begär för att ta ett uppdrag o det har aldrig varit svårt att få.Det är 13-14kr i timmen före skatt.....så det är verkligen inte för pengarna!Sen tycker jag att det alltid har blivit mer jobb med uppdraget än vad som påskinats från början!Detta är ju vår lön för det vi gör och därmed är det ju bara vi själva som kan avgöra vad vi tycker det är värt!Men man måste ju oxå vara beredd att säga nej tack till uppdrag om man blir erbjuden lägre....men hur ska vi annars kunna kräva högre ersättning om vi själva tycker vi är värda 4700?Omkostnad är en annan sak,den är helt inriktad på barnet o därför mer individuell tycker jag.
 
God morgon och tack:)
Det är samma syskonplac där bio är krävande och även det lite större syskonet är väldigt krävande.
Familjehemssekr frågade vad vi haft som jour och då vi nämde summan så sa han att men är det inte jour? Jo svarar jag och jag får då till svar att det är aldeles för lite för att vara jourfam.
Tycker nog att detta är värt det högsta arvodet på både stor och liten eftersom även bio spelar in och ställer till det ganska ofta,kräver mycket.

Tänker föreslå det högsta och så får vi se vad de säger helt enkelt,tur att syskonets soc är bättre att samarbeta med än andra :angel
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp