Nån som kan råda?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej.

Jag hade en 16 åring placerad. Soc krav var att jag skulle stanna hemma på heltid med ungdomen, vilket jag gjorde. Det hela blev en mardröm med mordhot, hot om mordbrand osv. Det var svårt att få soc att agera utan upplyste mig om att de skulle ha ett möte om detta senare under veckan. Bör tilläggas att jag frågade om ungdomen var utagerande/aggressiv innan uppdraget men fick ett nekande svar. Det hela eskalerade till att jag blev misshandlad, det rubricerades som försök till grov misshandel. Ungdomen tvångsomhändertogs. Jag har sökt mitt försäkringsbolag där jag har överfalls försäkring men fått nej till ersättning då det hände under "arbetstid". Dvs dygnet runt i mitt fall. Soc svarar att de bara har ungdomen försäkrad, inte mig som "anställd". Ska det kunna gå till så här? :evil:
För det första så ljög de för mig, för det andra... de betalar ju ut semesterersättning o dyl, räknas inte det som anställd då?

Hoppas på goda råd....
 
usch vilken hemsk sits du hamnade i, tyvärr kan jag inte detta men tycker att soc behandlat dig väldigt illa.
Kan du inte kolla med någon jurist vad du har för rättigheter. Alla kommuner har ju egna jurister som du kan fråga. Sen är ju frågan om det räknas som arbetstid när vi är uppdragstagare med arvode, eller om vi är anställda då vi har LBE.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp