Ni erfarna :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag vet att det inte finns några givna svar, men tänkte bara om det finns några här som har erfarenhet av spädbarnsplaceringar, och av tex missbrukande biosar...

Hur lång kan en sån placering tänkas vara?
Vad är er erfarenhet?

Akut omhändertagande pga missbruk, och de blev utredda direkt med start på förlossningen. Det gick "OK" alltså i 3 månader, sen brakade det.
Långt missbruk bakom sig, ett annat barn är placerat & vårdnadsöverflyttat.

Vad brukar soc vilja ha i tid, om tex biosarna börjar visa att de förändrar sig? Kan tillägga att det är SOL placering & nätverksplacering. Kunde ha blivit LVU om de inte hade gett samtycke direkt..

Jag som är helt ny inom detta har ju alldeles för många funderingar:/.
Eftersom jag VET så mycket om vad som sker med biosarna, agerar hobbypsykolog åt båda deras föräldrar ,så får jag ju veta allt eländes elände, som kanske inte soc vet... Där vet jag inte riktigt hur jag ska göra?!

Kan inte ens i min vildaste fantasi ens tänka mig hur de nånsin ska kunna ta hand om sitt barn tyvärr.....
 
Hej
Jag är nog i princip i samma sits som dej. vore trevligt om vi kunde berätta om våra erfarenheter lite närmare eller kanske över mail eller telefon..jag har alltför lite förståelse och stöttning..
 
Min lilla erfarenhet är att vid SoL plockas barnet/barnen hem när det är halvfärdigt. Föräldrarna har den rättigheten då. Tyvärr.
Ni sitter i en knepig sits där ni riskerar att bli så intrasslade att man förlorar perspektivet. Har man en bra erfaren handläggare så kan denna hjälpa till på ett bra sätt, tyvärr finns det inte så många.
Bästa tipset jag kan ge är att man minst en gång i veckan stannar upp, tar ett kliv ur allt, tar sig en titt på alla fakta man har och kollar med sig själv att man har rätt kurs i sitt uppdrag och mål...barnets bästa intresse.
Hoppas att ni förstår vad jag menar..... låter lite flummigt kanske .... men enda sättet jag kan förklara.
Försök hålla en liten känslomässig distans till föräldrarna så ni kan fortsätta lyssna, ge råd och stötta. Detta förutsätter att ni orkar för det suger ut energi enormt mycket.
Bugar mig för era stora hjärtan och välvilja.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp