ni med avslut

Hej ni som varit med förr

Hur går det till när :angel: ska hem?

Är det vanligast att dom blir hämtade av familjen!
Vad ska dom få med sig?
Kläder leksaker cyklar
Hur göra med "fel" säsong som är för litet för kommande säsong (som skidor)
Brukar dom vilja ha möblerna?
Packar ni taklampor gardiner mattor tavlor???

Har ingen lust att ha dom huserande inne i vårt hus. Så jag bär gladeligen ut allt själv innan dom kommer bara jag vet vad dom ska ha med sig. (Rummet är även delvis möblerat med våra egna möbler och leksaker ärvda av våra barn) Vet att dom har ett fullt möblerat rum hemma.
Ska jag prata med soc om det?

När vi hade en kort placering så var det endast kläder dom fick. Och jag lämna över bäbin på soc kontoret. Barnvagnen tog soc.
 
Hej
Vi har haft en hemflytt efter 5,5 år placering.

Vi gjorde så att vi packat ner alla saker och barnet har fått tagit det som behövs från rummet.

Vi lastat ut i bilen när hämtningen skulle ske.

All kläder, idrottsutrustning, cykel, skidor/ skridskor. Möblerna frågade vi bio om de ville ha. Dom fick själva hämta sakerna när de hämtade barnet.

Vi hade ett tomt och utplockat rum när :angel: åkte.

Sedan fick vi höra att möbler och vissa saker sålts, bl.a. Den nya datorn, x-boxer med alla spel, skidor.......
Men det är ju en annan historia.

Lycka till!
 
Har soc. betalat möblerna, cyklar, skidor mm.? Fråga i så fall om ni ska skicka med eller om de vill ha det tillbaks till soc. Kläder för säsong, leksaker och presenter som barnet fått skickas med. Även ev. BVC- bok, ev. medicinlista och andra handlingar som kan vara bra för nya familjehemmet eller föräldrarna att ha. Ev. fotoalbum, men är barnet litet kan det vara bra att spara lite foton i barnets akt på soc. som det kan få när de blir större.
 
Allt ni har fått ersättning för är ju :angel: så det är klart att det ska med.
Är du osäker så prata med ditt soc.
Vi har också alltid satt ihop ett minnesalbum och skickat med vid hemflytt.
Beroende på hur lång tid vi har på oss har det blivit blandat av professionella fotoböcker och hemsnickrade, ihoplimmade hemmabyggen. Alltid med texter och namn på personerna på bilderna, alla som har varit delaktiga i :angel: liv hos oss.
 
....fotoalbum

:roll: Fotoalbum som påminner om det som varit/hänt :angel: ... tyvärr så är inte alla bio föräldrar så... Vad ska jag säga....

Hen fick så småningom när hon gick på gymnasiet och återigen bodde hos nya fosterföräldrar (genom hens eget KRAV på att få komma bort från bio med problem) hjälp att få fram vart hen tidigare bott OCH hjälp med få kontakt (bio fullständigt emot det). DÅ fick hon hjälp att återupprätta fotoalbum etc från sin barndom (dem som bio tidigare sett till att förstöra på ena eller andra sättet etc).

Jag var själv något år äldre än hen och fick på nära håll se hens engagemang i studier och i sina biosyskon på olika håll. De andra syskonens fotoalbum osv har hen handom, (de som fått flytta hem igen:( för att senare åter placeras igen då bio sjuk igen.... Igen, igen & igen.
 
Så här blev det.
Möblerna står kvar i rummet.
Allt packa jag och bar ut färdigt tills föräldrarna kom.
Cyklar kläder leksaker ja allt löst små skrot barn har, fick dom med sig.
(Men inga skidor då dom är försmå för kommande säsong.)
 
Jag hade en förmiddag på mig. Packa, Köpa presenter . Blommor till fröknar (ja meddela skolan) tala om för folk att nu far dom. Tur att jag inte råkade ha några planer den dan. Bara det att ta förgivet att jag kan packa ihop deras liv på stört.
Detta är ju en annan historia att det ska gå så fort och alla kan inte ens ta farväl.
När ett lvu upphör omedelbart.
Jäklar vad effektiv man kan vara när det behövs.
Men när ska dom lära sig att det är människor det handlar om.
 
Soc säger på sina utbildningar att det är så synd om barnen eftersom de oftast kommer till famimjehemmet med bara en plastpåse. När LVU blir sol och bsrnet ska hem går det lina fort och bsrney flyttar och har en kartong med sig istället. Vet inte vilket som är värdt
 
Tillbaka
Topp