NI SOM TAGIT EMOT EN NYFÖDD

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!
Länge sedan jag var inne här och skrev, här är allt bara bra, lillen har nu blivit 6 månader och är så gooo :rollhappy: Har bara en liten fundering, har ni fått någon reaktion från era :angel::ar som placerats hos er som nyfödd, vi har haft små men från 7 månaders ålder och då har det ju fått anknytning till bio`s och då blir det jobbigt för de små :angel: :arna, men vår kom som 2 veckors bebis och då funderar jag på om :angel: kan tagit skada av att från ena dagen till den andra lämnats över till oss?
Lillen har blivit buren i ringsjal från det att lillen kom så han utvecklas bra (tidig med det mesta) och knutit an till oss alla i familjen( ingen skillnad på anknytning om vi jämför med våra bio barn)
Det som känns lite fundersamt är att han har svårt att somna in på kvällarna, vaknar mycket på nätterna och gråter, ibland jätte ledsen då lägger jag honom emellan oss annars sover han i egen säng bredvid min, fast han ligger emellan oss fortsätter vara ledsen/arg :cry: (har alltid sovit bra, vaknat och vill ha nappen då & då men somnat om på en gång)
Finns ju något som kallas "separations ångest fasen" men det är ju inte förrän vid 7-8månaders ålder om jag fatta rätt.
Då kommer mina funderingar om det kan vara en reaktion som kommer och frågar då er som tagit emot en nyfödd hur det gått för er? har ni märkt något och vad gjorde ni då, har ni några bra förslag :idea: Eller så är det så enkelt att han bara är i en utvecklingsfas.
Tack på förhand Mosten :bow
 
Troligt med tänder,och då kan man prova med alvedon till kvällen. Men om det är en oro som har med anknytning att göra så är det så att inför varje nytt steg framåt går de flesta barn bakåt ett kort tag för att "ta sats". De går tillbaks i utvecklingen dit där de inte fyllts upp. Så stannar de där ett tag för tanka och när de återfått balansen tar de klivet upp till nästa utvecklingsfas. Du gör precis som du ska när barnet visar att det behöver lite mer närhet för att våga gå vidare. Bära, vara nära och bekräfta barnet. Då kommer snart tryggare tider igen.
Lycka till
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp