Nu är det snart dags igen!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu har vi bestämt oss.
Vände och vred på frågor och funderingar, men det är tveklöst ett JA!
Det känns så himla rätt!! Vi trodde först att det skulle bli en 5-åring, men det blev ist en liten 2-åring. Jobbar bara två tveckor till. Sen inskolning och därefter inflytt.
Våra bio är själaglada! Har haft större placeringar innan så det är extra spännande med en liten.
Vår lilla bio förklarade stolt för mormor att snart så......;)

De säger att det är en uppväxt. Att det skulle vara näst intill omöjligt för hemflytt. Men vet ju att de inte kan lova. Men det är hoppfullt iaf ;)

Kan inte tiden gå lite fortare! :D
 
Det där med uppväxt...det fick jag höra för drygt 3 år sen...nu funderar soc på en hemflytt...och föräldrarna gör nu sin 4e hemtagningsbegäran på knappa tre år... Vill inte skrämma, men varna.... :littlesad . Liten 2.5 år vid ankomst....nu snart 6 år.

Lycka till!!!
 
Vår 2 åring var också uppväxt , skulle aldrig kunna flytta hem.
handläggaren byttes när :angel: var 5 och vips flyttade denne hem.Alldeles lagom tills vi tog upp om vårdnadsöverflytt.
Njut men var beredd på att det kan bli hemflytt.Jag ska aldrig mer knyta an så hårt. Det här var det värsta jag varit med om.Vår lilla som varit med om så mycket.Men soc menade att de inte kan titta bakåt utan bara framåt för att se vart bio är i dag, inte vad de gjort.
 
Tror att soc stjälper oss familjehem när de säger att dt är en trolig uppväxtplacering. Vi inaggas i en föresällning som ej alltid finns...relativt ofta inte finns... :evil:

Hade vi fått höra från start att det troligen är så att Liten kan flytta till bioigen hade det nu nog varit lättare att acceptera och släppa taget vi en ev flytt. jag säger inte att det hade blivit enklare, men tabken finns att det då hade varit ättare att se det som e placering, att vi har ett UPPDRAG som familjehem, vet ju att våra placerade barn är lånebarn- men säger soc att det är trolig uppväxtplacering- ja, då vaggas man in i en falsk förhoppning.
Hade hellre aldrig valt at knyta an så hårt om vi nånson orkar hoppa på det här igen... :littlesad
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp