Vi är jourhem, känns lite tabubelagt det här med sorg och separationer... Vi SKA ju släppa taget, skicka vidare, börja om på nytt med nytt barn, det är vårt jobb.
Likväl blir det väldigt svårt ibland. Vi hade en väldigt lång placering, en flicka som kom som 3 veckors baby och bodde hos oss tills hon var 21 månader. Hon flyttade sedan hem till mamma och pappa.
Inskolningen gick riktigt bra, jag kände att det funkade att "släppa", hon reagerade på förväntat sätt genom olika faser, kort sagt: det funkade!
Men nu, ett drygt halvår senare, har det brakat rejält (igen...) i hennes familj, barnen mår dåligt förstås, de bor i en annan kommun nu där soc. inte har någon historik på dem och allt är upp och ner. Vi har viss kontakt och jag VILL HJÄLPA DEM SÅ MYCKET...men hur? Och på vilket sätt och hur mycket osv osv. Vad orkar/vill jag?? Vi har en bra kontakt med bioföräldrarna, men de har väldigt liten insikt i sina prolem... Tösen blir iaf överlycklig då vi träffas! Men det känns MYCKET svårare nu än i somras när hon flyttade från oss. Jag längtar så det gör ont, undrar och oroar mig, älskar på avstånd...