Nu gör jag det!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Efter att i snart tre år ha kruxat med tider, "jagat" soc för att få bestämt umgängestider struntar jag nu i det. Det är snart Midsommar och än har soc ej bestämt när vi ska ha ungängen i sommar... Vi har väntat med att planera vissa semesterresor, men nu struntar jag fullkomligt i det. De har förslag på tider, de ändrar, de undrar om vi kan, och när vi kan så kan ej kontaktpersonen. Nu ringde de vid 18.30 igår kväll och pratade in på mobilsvaret om vi kunde hjälpa dem med nr till kontaktpersonen, då de ej hittade det.... Ja, man kan bli tokig!"!! Vi åt middag med goda vänner och hade definitivt INTE lust att avbryta middagen för att fokusera på umgängen. Så vi ringde inte åter då vi hörde meddelandet en halv. DE får ringa oss igen! de hade även kommit på att det ju var ett umgänge för lite inplanerat i det vi pratat om tidigare under dagen- och det kan ju skapa reaktioner hos bio...men förra året hade vi halverade umgängestillfällen under sommaren, så ej i år. :littlesad

Hela tiden får vi höra att de har SÅ MYCKET ATT GÖRA. Jag förstår det, men orkar inte engagera mig och tycka synd om deom. Vi har också mycket att stå i.

Jag känner mig "duktig"- jag har kommit ett steg längre och vågar slappna av lite i detta att inte alltid vara så himla hjälpsam till idioti. Om Liten får 3 eller 6 umgängen i sommar spelar mindre roll för barnets välmående. (tror det mår bättre av 3...).

Ville bara skriva av mig och tacka för er som skriver här för att ni har gett mig modet att våga vara lite mindre idiotiskt hjälpsam. :bow
 
Härligt när man kommit så långt att man slutar att utplåna sig själv och övriga familjens intressen för att vara soc till lags!

Stå på dig :claphappy:
DERAS jobb är att ordna och fixa, DITT/ERT jobb är att ta hand om :angel:

Ha en skön sommar!
 
:claphappy: :claphappy: :claphappy: :claphappy:

Lycka till!!!

Sara
 
Det skall finnas en umgängesplan! Som talar om hur ofta och nör man skall ha umgänge och under vilka omständigheter, så enkelt är det. Umgängesplanen skall upprättas av soc. Ändringar av den skall hanteras av soc, men ofta lägger de jobbet på familjehemmet.
Kom ihåg att som familjehem jobbar man på uppdrag av soc, det glöms ofta bort. Och det är uppdragsgivaren som skall definiera uppdraget.
Sedan måste man ju vara lite flexibel med tider och så, men rent strikt så skall det finnas en plan som tom kan innehålla tider och datum.
I vårt fall så är planen på halvårsbasis.
 
jag fortsätter sttålsätta mig att inte ringa till soc för att få besked....men idag den 11 juli har vi ännu ej fått besked om när vi ev ska ha umgänge i juli.... !!! Pratade med soc i fredags som trodde den andra soc-personen gett datum....men nej, det har vi ej fått några, och nu är hon på semester och ojså...det har varit SÅÅÅÅÅ mycket att göra och jag skulle ju ha ringt...och vet du möjligen vad bio har fått för besked...nehej, nej, det var ju synd , ja då får jag gå in på datorn och leta upp det någon dag.... jaha, så var det då kontaktpersonen...har du prata med henne datum? nej justy det , du hade ju inga datum fått.... och så är det lokalfrågan, kan den vara uppbokad nu under sommaren, finns det andra alternativ, ...tror du ni kan vara ute om det redan är uppbokat, dt är ju varmt och oftast fint väder..... :? :? :?

Så här är det ofta- inte alltid, men alltför ofta, men jag stålsätter mig, ändrar inte några inbokade aktiviteter. Men det känns ändå lite som att vi blir "the bad guys..." inte just nu i bios ögon , för idag säger biomor till mig att det är rörigtdet här, och de kan inte förstå varför soc verkar glömma mycket...jag kunde bara hålla med- kunde inte hålla dem bakom ryggen. Sa inte så mycket, bekräftade bara det hon sa....det är inte bara jag som drabbas av detta idetta ärende... förvirringen verkar total, fast bio fått besked om dag och tid- MEN IONTE VI SOM FAM.HEM!!!!!! :x :angel . Ojojoj...

Vid samtal för 4 veckor sedan frågade soc vilka dagar o veckor vi ej kunde under sommaren... och så har hon ändå lyckats planera in 2 sådana dagar som för oss är omöjliga-2 av4 gånger....så nu väntar vi på besked om vad som händer .... och under tiden njuter vi sommaren utan avbrott för träffar, fast lite enerverande är det....
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp