hej!
Att anmäla sig till att bli familjehem, är jätte lätt, Dom många familjehem firmor, godkänner familjer hur som helst ,utan att kolla upp. För det är brist på bar famlijer. Jag säger detta av egna erfarenheter. Jag har själv bott i månag oliak familjehem, var och en varit så konstiga familjer, för det är mycket lätt förtjänta pengar. har bla bott med med en alkohlist man , som var familjehem, han var helt öppet alkoholist, FamVux familjehemfiman, dom visset hur han var, men det sket i dom.
Att du blev inet godkänd, gör mig liet förvånad. Just nu bor jag i en familjehem, det är 2st ungdomar, dom är t o m liak gammal som asså 25, dom vet fan inget om livet, mannen i familjen har inet kommit ur sina matcho år. Hoppas att man kollar upp familjer som vill bli fanhem, och inet godkänner dom hur som heöst. och ni som vill bli fam,hem, varför gör ni detta för att tjäna pengar för inget jobb???
javascript:emoticon(':evil:')
quote="ahmi"]Ja just detta gick inte vägen. Vi blev inte godtjända för vi hade en för tajt familj!? Dom sa att vi fick placeringen så kom vi troligtvis att skilja oss. Vi fattade ingenting, trodde i min enfald att det var bra att ha en trygg och stabil familj. Men tydligen inte, dom var här 20 tim plus dom timmarna det tog för dom att göra djupintervjun och allt verkade klart, dom var såå nöjda att dom hade hittat en så bra familj. Sen var det en psykolog som aldrig träffat oss som på 2 timmar avgjorde att vi inte var lämpliga. Vi blev så ledsna och besvikna tycker att dom kunde kommit fram till det lite tidigare. Hur som helst så är vi på gång igen och den här gången genom en org där vi är utredda och godtjända. En kommun har varit här igår och nu väntar vi på besked vilket vi får imorgon troligtvis. Hoppas att det går vägen den här gången man börjar tröttna på att få höra att man inte är bra nog. Skriver mer när vi har fått detta svaret. Tack för din omtanke![/quote] :evil: