Ny Förfrågan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!
Idag blev vi uppringda av en kommun som undrade om vi kunde ta emot ett syskon par som familjehem.
Nej tyvärr det kan vi inte just nu, och det förstod hon när hon läste lite närmare :roll: Men vi kan tänka oss jour ändock sa jag. Åh vad bra, ja kanske åt den lille....Vi hör av oss igen!

Även om jag inte kan ta emot syskon just nu så går jag igång på direkten, har fått dessa samtal 2-3 ggr månad nu. förut när jag stod tom kom det inget :rollhappy: lite typiskt.
Men kanske en liten jouris...
Eller njuta av den lille vi har, ganska lugnt o skönt??
Eller....??

Carina
 
blir nästan lite avis :wink: vi har väntat ett år på en el två små barn, kanske du kan pm:a mig om vilken kommun/organisation som det gäller så kanske vi bor i närheten :razz: konstigt det är, att när man har fullt så blir man ofta uppringd om olika uppdrag och när man inga barn har så kan man gå och vänta i långa tider och inget händer. varje gång det ringer så tänker man att NU kanske det är vår tur :rollhappy:
 
Hej
Jag har PMat dig!

Vi väntade också länge första året, såååååå segt!
Men det jag kan tipsa dig om Ring runt till många kommuner i din närhet =10mils radie om ni är beredda att åka ibland.
Boka in hembesök, flera stycken, jag brukade ta kafferepsmöten flera på samma vecka :roll:
När du har etablerat kontakt hör av dig ofta till kommunen, påminn dem att ni har plats. Jag brukade ringa/maila 1gång eller varannan månad....
Resultatet? Jo vi fick en placering tillslut...sen har det rullat på! och nu när vi inte kan då ringer många :rollhappy:

Kom igen nu!
Ring idag hör hur det ser ut hos dem just nu...IDAG :claphappy:
Carina

PS stryk dem som inte känns trevliga i maggropen, ni ska kunna samarbeta länge!
 
tack för alla tips, jag får nog ta mig i kragen och ringa runt till alla som varit här på besök. Hoppas att vi inte väntar förgäves utan att den rätta kommer till oss en dag :razz:
 
Ett tips...
Jag har vid flera tillfällen kollat mailadresser genom Google till familjehemssekr. hos kommuner tex som för vår del i södra Sverige. Har skrivet ett mail och presenterat och erbjudit platser. Har även skickat i väg mail till dom kommuner som vi tidigare har haft uppdrag i från. Detta har alltid gett utdelning och bra kontakter inför framtiden.
Vid vissa tillfällen har jag skickat iväg en 20-25 mail....
Lycka till
 
vi har skickat mejl till och ringt till 22 kommuner och haft några på besök, tror nog att anledningen att vi inte fått något uppdrag är att vi har 3 biobarn och en uppväxtplacering. vissa kommuner har tackat nej till oss med en gång med motiveringen att vi har för många barn. vissa kommuner har varit här på besök och jo, de skulle sååå gärna vilja samarbeta med oss och vi verkar vara en sån fin familj men sedan händer inget mera. Det känns ju i of s ärligare när de säger ifrån redan från början att de inte tror på oss. men tråkigt när de inte litar på vårt omdöme när vi säger att vi vill ta emot ett barn till. vi har haft olika uppdrag i 15 år och vet vad vi kan och hur mycket vi orkar. men soc stirrar sig blind på antalet barn just hos oss :bounce: i nästa vecka har vi några hembesök inplanerade iallafall, få se om det leder någonstans men nu har vi nog nästan slutat hoppas.
 
mamma77 sa:
vi har skickat mejl till och ringt till 22 kommuner och haft några på besök, tror nog att anledningen att vi inte fått något uppdrag är att vi har 3 biobarn och en uppväxtplacering. vissa kommuner har tackat nej till oss med en gång med motiveringen att vi har för många barn. vissa kommuner har varit här på besök och jo, de skulle sååå gärna vilja samarbeta med oss och vi verkar vara en sån fin familj men sedan händer inget mera. Det känns ju i of s ärligare när de säger ifrån redan från början att de inte tror på oss. men tråkigt när de inte litar på vårt omdöme när vi säger att vi vill ta emot ett barn till. vi har haft olika uppdrag i 15 år och vet vad vi kan och hur mycket vi orkar. men soc stirrar sig blind på antalet barn just hos oss :bounce: i nästa vecka har vi några hembesök inplanerade iallafall, få se om det leder någonstans men nu har vi nog nästan slutat hoppas.
Konstig kommun,vi har 3 biobarn + ett familjebarn. Det var inget problem för oss att bli jourhem för 2 placeringar. Lycka till! :banan:
 
Bra mamma77 då har du ju lite på gång i nästa vecka. Du har ju redan gjort mycket av det vi tipsat om, om jag vore som du så skulle jag ringa till de som varit hos er och blev intresserade och stöta på lite. Sen är det ju så att kontakter emellan oss är ju också väldigt givande, kan inte jag så har jag familjehmsväninor som jag tipsar vidare om, viseverce, brukar också ge resultat.

Vi har också 3 biobarn samt 1 placering samt en, en helg/mån. Men ändock får vi förfrågningar om syskonpar!! Så det beror nog på hur desperata de är eller så tycker dom helt enkelt om oss :rollhappy:...tror snarare på det tidigare. :idea:

Just det...säg att ni får många förfrågningar just nu, så ni verkar lite heta :bow

Lycka till
Carina
 
ja, jag återkommer med lite info efter besöken nästa vecka. Nu är det väl bäst att städa och feja här hemma, det verkar som om det är väldigt viktigt för vissa socialsekreterare att man har ett fint hem. själv tycker jag att det finns viktigare saker i en familj men har läst om vissa här som missat uppdrag pga renovering och dåligt städade hus :? håller med om att det är väldigt givande att ha kontakter här via famhemsbanken, kanon att man har några att diskutera jobbprat med. Det har jag tyvärr inte ÍRL.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp