Ny lag?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!
Jag har suttit med i FaCO´s styrelsen under flera år och VET hur tunggrott det är att göra rösten hörd. Föreningarna kan inte göra mer än att försöka, vilket jag vet att de gör på alla möjliga olika plan. I deras tidningar får man regelbunden information om vad som händer, både i föreningarna och i verkligheten. FaCO har även en facebooksida som uppdateras ofta.

Kontakta föreningarna och fråga dem vad de gör just nu och hur DU kan hjälpa till. Det är ideellt arbete som sker i föreningarna och det läggs ner många många timmar på att försöka vara med och påverka här och var.

Anne
 
Det är ju alltid tungt, men kul också, med ideellt arbete! Ska ta kontakt - jag är gärna med :razz:
 
Hej alla ni gör mig glad nu. Vill bara förtydliga vad jag menar. Jag vill inte veta vad den nya lagen skall ställa till jag vill få till detta innan vi får läsa spaltmetrar hur ledsna familjhemen är för denna lag som kommer att ställa till för många. Det är inget jag tror utan snarare hur snart, det finns alltid kommuner som vill äga.

Mig/oss äger dom bara om dom visar upp ett bra jobb och bryr sig om våra :angel: då kan jag vara lika trogen som jag är mot min fru.

Jag har en kusin som är jurist skall lyfta det med hen. Bra om någon kan ta föreningarna dom har egna jurister. Jag känner mig inte bekväm med den nya lagen jag/vi vill lägga vårt krut på :angel: arna inte massa gojja. Jag tror inte det finns något familjehem som tar in vad/hur som helt i sin familj vi alla vet vad det kan ställa till, är det någon som kan göra så korrekt bedömning som möjligt är det vi själva som känner oss o :angel: o biobarnen Väldigt enkelt annars riskerar vi att gräva vår egen grav med misslyckande mm.
Och det finns det ingen som vill göra medvetet.

Hör av mig när jag får svar.
Kramar
Mikkeman
 
Hej på er alla har inte glömt bort detta viktiga allt är inskickat och under utredning. Så vi får vänta lite på ett svar. När man utnytjar sina kontakter får man gå lite varligt fram.

Svar kommer.
Kramar till er alla.
Mikkeman
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp