Ny stjärna nytt avtal - fråga om arvode

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!
Tänkte passa på och fråga er visa här inne, vi håller på att förhandla om vår nya :angel: och omkostnadsdelen kommer att vara på ca 4500 kr/mån, detta är en :angel: som har ganska stora grundbehov så vi får ca 2000 som extra för första inköp.

Hur låter det i era öron?
Mina enkla beräkningar säger att det känns lågt, eller?
:angel: är i övre tonåren och har en hel del resor inplanerat.
 
4.500.....för en tonåring ???? ?

GLÖM!!!!!
Nej det låter väldigt lågt, enligt konsumentverket så är kostnaderna för boendet 1.800 (mellansvensk stad i en hyreslägenhet om 4 rok och med 4 personer) matkostnaderna 1.600 (utom lunch) klädpengar 600:-
då är du uppe i 4000:- ska dom övriga 500 räcka till presenter, julklappar, milpengar, semestrar, hälsa o hygien, skolfoton, semestrar hobby, leksaker, nöjjen, veckoeng/månadskort, mobiltelefon??
Fnys........
Minst högsta skl ska man ha, d.v.s dryga 6000 annars går man för mycket back.
 
Tack och Tack :D Kände att det kändes fel....

de extra 2000 ska nyttjas till en basgarderob eftersom det finns i dagsläget 1 av varje alltså en tröja en byxa osv, och riiiiktigt hur jag ska få ihop en basgarderob till en äldre tonåring med utpräglad stil och smak på 2papp övergår mitt förstånd men men....

Har ni några konkreta tips och ideer på HUR jag förhandlar upp omkostnadsdelen? Vad kan jag använda som argument (förutom att de små liven andas pengar :)

Tacksamma tankar till er alla så här på fredagskvällen! :banan: :banan:
 
Använd konsument verket kolla under tråden koll på pengarna här.
Jag har samma summa för en tonåring på jour o ska på möte o slå näven i bordet för som ovanstående sa så räcker det bara till mat o husrum sen då??
En tonåring kostar.
Men märkes kläder går inte jag med på.
Våra har lärt sig o använda sig av tradera om dom fått för sig att köpa nåt sånt tex dyra skid kläder.
Dom får barnbidraget plus att dom kan få 200 extra i bonus.
Då ska dom köpa sina egna kläder,smink,nöjjen osv.
Dom som inte kan hushålla med pengarna just nu två av dom lägger jag undan 500 i månaden till kläder.
Just nu har vi en tripp till Ullared inplanderad i april då ska vår o sommar kläder inhandlas o dom lär inte ha mer än 2500 sparade då.
 
Att få 2000 i "startbidrag" är också väldigt lågt allra helst om den inte har mycket kläder.
:angel: som kommer ska vara utrustade med kläder för årstiden.

Jag lämnade en 15-årig jouris till ett nytt familjehem här i december, dom fick utan knussel 8000: i startbidrag, lite nya kläder, dator, cyckel, lite saker till rummet :claphappy:

Det kan du hälsa din snålkommun..... :angel
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp