Nya på detta

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu har vi tillbringat 2 dygn med våra små :angel: ,allt känns underbart och småkillarna är underbara. Vet att det kommer att bli jobbigt men för tillfället känns allt bra och det känns rätt att ha blivit familjehem. God Jul allihopa
 
Österlenfamilj sa:
Nu har vi tillbringat 2 dygn med våra små :angel: ,allt känns underbart och småkillarna är underbara. Vet att det kommer att bli jobbigt men för tillfället känns allt bra och det känns rätt att ha blivit familjehem. God Jul allihopa
Hoppas ni tänker på bio föräldrarna som kanske saknar sina barn...
 
jag tycker ni ska tänka på barnen, de är erat uppdrag. ofta får föräldrarna hjälp av en eller flera personer i allafall utan att även ni ska tänka på dem. sen finns det en anledning att barnen hamnat hos er.. o det är inte erat fel ,det har föräldrarna lyckats med alldeles själva.

God jul på er med och njut men akta er för att prata med soc för mycket, det gjorde vi och vips var barnet borta.
 
envis sa:
Österlenfamilj sa:
Nu har vi tillbringat 2 dygn med våra små :angel: ,allt känns underbart och småkillarna är underbara. Vet att det kommer att bli jobbigt men för tillfället känns allt bra och det känns rätt att ha blivit familjehem. God Jul allihopa
Hoppas ni tänker på bio föräldrarna som kanske saknar sina barn...



finns nog en väldigt bra andledning att dom FINNS där dom är nu!!!!!!!!!
ytterliggare en andledning till stängt forum!!!
 
familjekär sa:
jag tycker ni ska tänka på barnen, de är erat uppdrag. ofta får föräldrarna hjälp av en eller flera personer i allafall utan att även ni ska tänka på dem. sen finns det en anledning att barnen hamnat hos er.. o det är inte erat fel ,det har föräldrarna lyckats med alldeles själva.

God jul på er med och njut men akta er för att prata med soc för mycket, det gjorde vi och vips var barnet borta.


Helt rätt-uppdraget ligger i barnen :claphappy:

Men jag måste ifrågasätta ditt sista råd. Kommunikationen med soc är viktig och kan vara avgörande för att klara av uppdraget.
 
Hjärtat sa:
familjekär sa:
jag tycker ni ska tänka på barnen, de är erat uppdrag. ofta får föräldrarna hjälp av en eller flera personer i allafall utan att även ni ska tänka på dem. sen finns det en anledning att barnen hamnat hos er.. o det är inte erat fel ,det har föräldrarna lyckats med alldeles själva.

God jul på er med och njut men akta er för att prata med soc för mycket, det gjorde vi och vips var barnet borta.


Helt rätt-uppdraget ligger i barnen :claphappy:

Men jag måste ifrågasätta ditt sista råd. Kommunikationen med soc är viktig och kan vara avgörande för att klara av uppdraget.

Kommunikation är jätte viktig det håller jag med om, men man får passa sig för att vara gnällig. vi jobbade för barnen och det uppskattades inte, vi var emot dåliga umgängen och gillade inte att soc inte såg till barnen utan bara för föräldrarnas önskemål. Trots att barnet protesterade högljutt, så lyssnade inte soc och när vi försökte få dem att förstå... tog de barnet.
 
familjekär sa:
Hjärtat sa:
familjekär sa:
jag tycker ni ska tänka på barnen, de är erat uppdrag. ofta får föräldrarna hjälp av en eller flera personer i allafall utan att även ni ska tänka på dem. sen finns det en anledning att barnen hamnat hos er.. o det är inte erat fel ,det har föräldrarna lyckats med alldeles själva.

God jul på er med och njut men akta er för att prata med soc för mycket, det gjorde vi och vips var barnet borta.


Helt rätt-uppdraget ligger i barnen :claphappy:

Men jag måste ifrågasätta ditt sista råd. Kommunikationen med soc är viktig och kan vara avgörande för att klara av uppdraget.

Kommunikation är jätte viktig det håller jag med om, men man får passa sig för att vara gnällig. vi jobbade för barnen och det uppskattades inte, vi var emot dåliga umgängen och gillade inte att soc inte såg till barnen utan bara för föräldrarnas önskemål. Trots att barnet protesterade högljutt, så lyssnade inte soc och när vi försökte få dem att förstå... tog de barnet.

Jättetrist det som hände er men jag tror inte att det hör till vanligheten. Man kan ju diskutera mer än gnälla :wink:
 
envis sa:
Österlenfamilj sa:
Nu har vi tillbringat 2 dygn med våra små :angel: ,allt känns underbart och småkillarna är underbara. Vet att det kommer att bli jobbigt men för tillfället känns allt bra och det känns rätt att ha blivit familjehem. God Jul allihopa
Hoppas ni tänker på bio föräldrarna som kanske saknar sina barn...


Vi har gjort julkort på barnen och skickat till föräldrarna, sedan som sagt finns det ju en anledning till att dom är hos oss och inte hos sina föräldrar.....
 
Jag vill gärna kunna vara ärlig,rak och öppen genyemo soc- men fortf efter drygt 3 år med detta barn känner jag att jag måste tänkapå hur, när o vad jag säger saker o ting... så mkt ska vara på bios premisser verkar soctycka....och när vi yppar ngt tas det ofta emot med skepticism.... :littlesad :bounce:

Känns som att om vi säger fel saker såvill soc inte ordna med pass, ansöka om Vårdnadsöverflyttning etc :twomad: .Så det har gällt att vakta våra tungor så det inte blir konflikt..
 
Så tråkigt att höra,vi har öppna kort med vårt soc.Inga problem med någonting,passansökningarnas påskrifter är snart klara och på g tillbaka till oss.Och dom ringer 1-2 ggr i veckan och hör hur vi har det och det känns som vi kan diskutera allt med dom.Det är så skönt med tanke på att detta är vårt först uppdrag! Vi fick högsta arvoden för bägge barnen utan problem. Känns skönt att det finns kommuner som är tacksamma för det man gör :claphappy:
 
Så glad jag blir för er så skönt och höra att det faktiskt kan fungera.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp