Nytt eller begagnat?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!

Har en liten fundering kring om ni köper nytt eller begagnat till era placeringar?

Har en ständig konflikt med soc om huruvida jag ska lägga timmar på att hitta billiga bra saker på tex Blocket för att sen ta tiden och sitta och åka runt och hämta. Är absolut inte emot begagnat, men anser att vissa saker har jag varken tid eller lust och jaga begagnat. Tänker jag helt fel? Har förstått att IFO chefen tycker jag gör det i alla fall :roll: .
 
Beror helt på, vi har en del secound hand affärer där har vi köpt skridskor, slalomutrustning, cycklar o.s.v
Men dom affärerna har vi bra avstånd till, blocket har vi köpt cycklar, brädor, slalomskidor och pjäxor från men på rimliga avstånd. Skulle vi köpt nya skridskor, cycklar, slalomutrustning så fort dom vuxit ett par storlekar så skulle det inte funkat.
 
Vi blandar också nytt och begagnat men åker inte hur långt som helst för att få "bästa" priset.
Billigt för saken kan göra helheten dyr om man ska ränna iväg med bilen för att hämta.
Vi har inte så utbyggd kollektivtrafik utan att vi är beroende av att ta oss runt med bil.

Som sagt, blandad kompott beroende på vem som ska ha vad!
 
Tack tack!

Då är vi inte helt fel ute i tankarna kring detta. I vårt fall handlar det om en bilbarnstol som vi sagt nej till och köpa begagnad (av flera skäl) och då skulle vi helt plötsligt få betala hela själva. Nu har vi hittat en ny som är nersatt med 1100 kr och som vår lilla kan ha resten av tiden det behövs en stol (ca 5,5 år till) så vi anser att det är befogat och köpa en ny och att soc ska stå för kostnaden.
 
mina :angel: :angel: går i skolan.
Och där ska dom ha skridskor och längdskidor
Skridskor skulle vi inte få något för skulle täckas av omkostnaden tycker soc
Längdskidor tyckte soc vi skulle hyra! Det är bara det att det inte finns att hyra här vi bor!

Sist soc var hit visa jag att en sportaffär hade kanon erbjudande på skidpaket men vi fick ju inte köpa då för soc och nu är ungarna utan.
Hittar inget begagnat i rätt storlek och jag har letat som en tok. Behöver två par av allt i samma storlek dess utom.

suck

Vad gör jag nu?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp