Obeslutsam

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej
Vill först bara säga hej till alla är ny här ( svarat en gång dock ) Läst mycket och har både skrattat :rollhappy: , och gråtit :cry: , och fått mig en och annan tanke ställare :wink: . Nu skulle jag vilja ha eran hjälp i ett dilemma jag har fått . Vi har i ett par års tid jobbat för en org .Och haft/har tuffa plac . Har nu via en av kommunerna vi har en plac ifrån ( via org ) Fått en förfrågan om en :angel: i övre tonåren direkt ifrån dom . Detta ska vara en relativt lätt plac om man jämför med dom vi har .Och inte påverka dom :angel: :angel: vi har Vi har därför funderingar på att ta denna :angel: .Vilket gjort att våran org gått lite i taket . Dom tycker att kommunen gått bakom ryggen på dom ( som så att säga tagit oss ifrån dom) .Vi har varit helt öppna och fört en dialog då vi trivs och vill fortsätta jobba för org dom är verkligen super .Men samtidigt är det så att får vi en plac till lätt sådan är det goa pengar in .Det är svårt att kanske i dagsläget ta in en strul nisse till då detta skulle påverka våran stora :angel: .Vi har fått ok ifrån vår stora :angel: kommun . Den nya plac är först om 2 mån då har vår stora plac varit här i 3 mån .Org vill ju gärna ha våran plats men iom att det ofta är svårare plac tror vi att det är svårt att få en till ifrån dom .Då detta skulle påverka våra plac vi har mer än en lätt. Och skulle så vara att dom har en som hade passat har vi en plats /rum ledigt.
Och nu till frågan / frågorna
Hade ni tagit en plac till .( eller väntat på att få en till ifrån eran org)
Hur tätt har ni haft mellan nya plac .
Hur många plac har ni .
Har ni färre plac vid svåra fall .
Hur många plac anser eran kommun/ org är för många.
Vad anser era org vill dom plac om ni har direkt ifrån kommun.

Jätte tacksam för svar
Mvh Vilda Barn
 
Hej
Oxå ny här men ska försöka svara ändå .Då jag tycker det är int .Och ingen annan vill /vågar svara .Jag tror att många är rädda för att inte få en ny plac ifrån dom som dom jobbar för om man inte gör som dom säger.
Jag hade tagit emot plac ,om ni har tid och plats
.Har en gång varit i eran sits men sa nej för att jag inte ville stöta mig med våran dåvarande org. Dom sa att dom gärna ville ha platsen själva .Blev smickrad ( var grön då. Nu växer det mögel på mig) Vi fick vänta på ny plac i 8 mån .Den det drabba var ju oss, inte org .Dom var nöjda och glada ( jobbar inte för dom längre pga det och andra orsaker :twomad: ),
Vi har haft allt ifrån 1veck-4 mån emellan plac beroende på den plac.
Vi har idag 3 väntar in en till ( har haft 6 som mest men aldrig mer ..)Man vill ju kunna ge alla tid .
Vi har oxå valt lite svårare plac .Men vi har bara gått på hur personen är . Ibland är en för mycket medans 4 inte märks.
Våra nuvarande org bryr sig inte om vi vill ta direkt .Det får vi välja själva .Först med en förfrågan som passar får platsen .Dom har oxå lämnat till oss att avgöra hur mycket vi orkar med .Visst en del reagerar när vi är många ( har 4 bio barn oxå 8-18 år ) Men då vi visar hur vi tänkt .Brukar dom lugna ner sig .Och vill dom ha oss får dom ta oss som vi är .( flocken fostrar :rollhappy: :rollhappy: Annars går det fler tåg -
Så mitt råd till dig är .Stå på er det är ingen som tackar er för att ni är snälla .Har man tid och plats vilket är A och O .Och det känns rätt så ta plac .
Mvh Krysmynta ( kallade mig så när jag var liten med felstavning och allt)
 
Håller med Krysmynta, det är NI som bestämmer om ni vill ta ytterligare en placering och om ni vill så ska ni också ta en placering till.

Vi har haft samma dilemma och liknande reaktioner från de kommuner som våra placeringar kommer från vid varje ytterligare placering. Vi har dock stått på oss och hävdat att det är vi som vet om vi orkar/hinner/förmår ännu en placering. Vi har förstås varit mycket tydliga i att OM det mot förmodan inte skulle funka så kommer vi att överväga att säga upp den :angel: som kommit sist , men INGEN kommun eller org har monopol på oss.
 
Håller också med "krysmynta" kän efter i magen vad som passar, vi har som mest haft 6 placeringar och det har fungerat utmärkt, vi har också haft 1 och det funkade inte alls, så det är inte antalet det hänger på utan gruppens sammansättning, ålder, personkemi o.s.v
Att vara "lojal" mot någon och låta dom ha outnyttjade platser kan dom glömma nu för tiden....... vi är "löshästar" och är måna om att själv kunna påverka, men säger samma som ovan INGEN har monopol på oss
:banan: :banan:
 
Tackar för svar :bow :bow Fick lite hjärnsläpp ( därav alla frågor ) .Då våran org som vi verkligen tycker är super i vanliga fall sa nej .Med motivering att dom ville ha platsen själva.Tycker vi hela tiden varit klara med att vi kunde tänka oss att ta in plac ifrån andra ( då har dom inte sagt något) .Men nu när det blev aktuellt protestera dom .Blev så snopen. Man tycker att man har en bra relation .Att vi har varit tydliga med hur vi har tänkt ang ev nya plac .Därför är det alltid skönt att höra hur andra resonerar. Vi har i alla fall valt att gå vidare till nästa steg. Träff med den ev :angel: för att se om h*n trivs med oss. Men vi håller tummarna och tror det ska gå vägen . Vi har oxå fått möjlighet att "prova" på någon/några helger först .Allt för att det ska bli så bra som möjligt.

Mvh Vilda Barn ( Härliga Barn )
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp