Omedelbart LVU

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi fick två små barn idag med ett omedelbart LVU.
Barnen känner oss då vi är kontaktfamilj för dem annars...så barnen i sig är inget probelm.
Är det någon som vet hur lång tid det tar innan soc har tagit upp detta i rätten?
vad har bio för besöks möjligheter under tiden?
 
Hej!

Våran placering var också en omedelbar omhändertagande och det tog 1 månad efter det att det blev akut LVU till att hanvar placerad hos oss enligt LVu jag troro att man har 1 ev 2 månader på sig att fixa ihop det med länsrätten och alla advokater.
Våran bio fick träffa sitt barn under uppsikt, ej lämnas ensam med barnet eftersom hon hotade med att ta hem barnet.
Hon har än i dag besök under uppsikt placering skedde i början av augusti.

mvh: Annsofie
 
Helgona sa:
Vi fick två små barn idag med ett omedelbart LVU.
Barnen känner oss då vi är kontaktfamilj för dem annars...så barnen i sig är inget probelm.
Är det någon som vet hur lång tid det tar innan soc har tagit upp detta i rätten?
vad har bio för besöks möjligheter under tiden?


Visst är det spännade det här med våra barn, vi fick vår lille oxo sådär snabbt.

Fick info på tisdagen hade babyn hemma på lördagen. lycka till hoppas ni inte får negativt svar när det är klart.
 
Rörigt

Vi har precis fått en liten som uppväxt placering o de barn som kom nu är egentligen våra "kontaktfam" barn men de har bott hos oss heltid innan...

De skulle absolut INTE må bra av att flyttas igen men att ha 3 barn under 4 som alla behöver lite extra känns också väldigt hm... optimistiskt

Men vi tar en dag i sänder o gör så gott vi kan :)
 
Hej! Ett omedelbart LVU ska upp i länsrätten inom 2 veckor, tror jag. Ska LVU förlängas så tror jag det är 4-8 veckor ytterligare som de har på sig. Sedan blir det som vanligt omprövning varje halvår.

Visst är det spännande i denna världen! Vi fick tre förfrågningar för en vecka sedan och det är en fjärde som kommer i dag.

Lycka till med ert nytillskott. Vilken tur att få komma till en känd miljö trots kaos. Önskar att fler små hade samma möjlighet även om jag förstår att det blir ytterst påfrestande för er vuxna!

Mama :wink:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp