omkostandsdelen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej
Jag har en undran om var jag kan hitta vad kommunförbundet rekomenderar hur omkostnadsdelen ska se ut när barnet inte finns är i familjehemmet, ex längre umgänge med föräldrarna.
Jag känner inte att vi inte får den ersättningen som vi ska ha. :x

Soc säger att de följer rekomedationer, detta vill jag dubbella kolla i detta läge. Att ha ett direkt underlag på vad som gäller kan jag lägga fram som "bevis" . :smirk:
Hoppas på svar !
mvh Nilva
 
Klicka på "Gamla forumet" högst upp så kommer en sida där du hittar "Ersättningar 2008" ute på högerkanten.
 
Hej
Tack för ditt svar! :D Jag har tidigare letat i "ersättning 2008" utan att hitta det jag letar efter.
Det jag är ute efter är att omkostnadsdelen ska halveras EFTER 14dagar när barnet inte är i familjehemmet.
mvh Nilva
 
Vad står det i era papper som ni skrev med soc? Vi har det nedskrivet i avtalet, vad som gäller vid planerad och oplanderad frånvaro från familjehemmet. Ofta så kommer man överrens om vad som ska gälla, från fall till fall.
 
Aj då..men precis så där hade vi det vid en tidigare placering. Vi frågade, och fick veta.., men det blir ju svårare för er del då ni verkar ska ta reda på det själva. Kan du inte be att de skickar en kopia på rekomendationerna om ni inte kan hitta dem själva? Jag har inte sett att det står någonstans om vad som gäller..tyvärr.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp