Omkostnader för kille på 19 år

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej har en kille på 19 år snart 20 placerad hos mig med drog/kriminalitets bakgrund, tänkte kolla om det är nån som har har/haft någon i den åldern placerad hos sig, och kolla lite om vilka omkostnader/arvode man kan kräva. Har nu gått 2 veckor och ännu inte fått nått från soc visst har jag pengar inte det som är problemet. Men det är ju inte jag som ska stå för försörjningen. Läget ser även ut så att jag känt familjen i ca 15 år men efter behandlig och återfall i missbruk och behandlig igen fanns det ingen där så jag krävde mer eller mindre att dom tog ett akut beslut medans han var inne på LVU.. och resultatet blev placering hos mig (i en annan kommun)under utredningstiden. känner mig jätte dum som skriver här, men behöver hjälp vill att det ska finnas alla möjligheter för att han ska orka få ordning på sit liv, och det kräver tyvärr pengar, har flyttat till större lägenhet för att ha möjlihet att ta in han och ska även gå ner i tid på jobbet. Vet inte om jag är rörig, men sitvationen är ganska stökig kommunen han kommer från har aldrig utrett något liknade.

Hoppas det finns någon som har haft någorlunda samma sitvation.
 
Vi tar 800 kr/ dygn arvode samt omkostnad som den unge får i egen hand ( förutsatt att denne kan hantera pengarna) 150 kr7 dygn. Samt hyra 2000 / månad.

Soc får stå för den placerades försäkring se till att drulle ingår.

Lycka till
 
Trygga Rekan sa:
Vi tar 800 kr/ dygn arvode samt omkostnad som den unge får i egen hand ( förutsatt att denne kan hantera pengarna) 150 kr7 dygn. Samt hyra 2000 / månad.

Soc får stå för den placerades försäkring se till att drulle ingår.

Lycka till

Det låter som en skälig ersättning för det jobb man lägger ner, hur gör ni för att soc ska gå med på den summan? Jag skulle också behöva förhandla!! är ni egna företagare, eller är ni anställda av kommunen som familjehem. Jag blir jätte imponerad! Vi behöver lära oss!
Vi har en 18åring som har samma bakgrund som ovan denne kämpar fortfarande med delar av sitt sista staff då hen blivit staffad för ett grovt brott. Vi får 7200 i arvode och 5683kr i omkostnad inte ett öre utöver. När vi åker på semester betalas dock den placerades biljett av soc. Hen får också studiestöd hem till oss detta går dock oavkortat till honom fördelat på 4 fredagar.
 
One more time sa:
Hej har en kille på 19 år snart 20 placerad hos mig med drog/kriminalitets bakgrund, tänkte kolla om det är nån som har har/haft någon i den åldern placerad hos sig, och kolla lite om vilka omkostnader/arvode man kan kräva. Har nu gått 2 veckor och ännu inte fått nått från soc visst har jag pengar inte det som är problemet. Men det är ju inte jag som ska stå för försörjningen. Läget ser även ut så att jag känt familjen i ca 15 år men efter behandlig och återfall i missbruk och behandlig igen fanns det ingen där så jag krävde mer eller mindre att dom tog ett akut beslut medans han var inne på LVU.. och resultatet blev placering hos mig (i en annan kommun)under utredningstiden. känner mig jätte dum som skriver här, men behöver hjälp vill att det ska finnas alla möjligheter för att han ska orka få ordning på sit liv, och det kräver tyvärr pengar, har flyttat till större lägenhet för att ha möjlihet att ta in han och ska även gå ner i tid på jobbet. Vet inte om jag är rörig, men sitvationen är ganska stökig kommunen han kommer från har aldrig utrett något liknade.

Hoppas det finns någon som har haft någorlunda samma sitvation.

Hejsan!

För våran 19 åring får vi nu 17 000 i arvode och 6063:- i omkostnad + att :angel: får sitt studiebidrag som fickpengar :claphappy:
Alltid svårt att förhandla i efterhand men det är dom summorna vi tar så antingen får komunerna gilla läget eller strunta i det :roll:
 
Tack så mycket för era svar, alltid bra att ha lite att jämför med och det verkar vara som jag har tänkt det ska vara, så jag ska stå på mig och inte ge mig :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp