Omplacering

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag undrar hur mycket en ungdom på 15år kan bestämma när det handlar om omplacering, dvs om ungdomen INTE vill bli omplacerad? :?
 
Nä enl. min erfarenhet väldigt svårt en ungdom vi haft blev omplacerad trots protester.Vid nästa omplacering ett år efter flytten från oss (byte av fam hem) begärde h.n då 13 år att få flytta till oss men ingen har lyssnat på h. hitills.
Det var jag som via skype fick trösta h... vid den flytten trots att det gått över ett år sedan flytten från oss.
Varför vill dom omplacera är väl nästa fråga i vårt fall så bodde vi för långt från bios.
 
HERRE GUD

Vi ska ju alla jobba med BARBENS BÄSTA I FOKUS. Saalina den flytten var ju för bioföräldrarnas bästa. Eller nej det är SOC bästa för de var väl de som skulle betala för transport av föräldrar eller barn. Nej det är för mycket BUDGET som får styra och gå ut över barnen. jag blir så heligt f...ad när kostnaderna för familjhemsvård är en droppe i havet i förhållande till annat som våra skattepengar ska finansiera.

Det borde vara var kommuns egen bevarelsedrift sommm gör att man initialt sattsar på ALLA barn som ska familjhemsplaceras. Det lönar sig i form av minimerad kriminalitet. uteblivna drogbehandlingar. Mindre besök i fängelser Lvu hem och HVb hem.uteblivna hepatitpositiva och Hiv positiva. Vi vet redan idag att dessa barn 8våra låne) är overrepresenterade i ovan nämnda problem.

Att ordna ett BRA familjhem tidigt i barnens liv är som att sätta pengarna på bank med skyhög ränta.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp