org?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej alla!

Jag har blivit uppringd av 3 org :bow som vill boka träff med oss!
Hur kan det vara så att de är mycket snabbare/mer på/glada över oss än vad kommunerna direkt är??

Vi hade ju tänkt starta som kontaktfamilj men det verkar hopplöst att få komma igång. Tar tid att boka möten som sedan avbokas (o vi har ju all tid o ekonomi i världen att ta ledigt från jobbet för möten som ej blir av :angel ) så det är kanske inte meningen med att vi ska börja som det?*L

Vi måste prata igenom det här hemma i helgen hur vi ska göra familjehem via org verkar lättare att få börja som...fast vi hade ju tänkt oss mindre barn (att börja med) men de har oftast från 8 år o uppåt...vi måste känna efter i mag-gropen!
man vet vad man har men inte vad man får*L!

Någon som erfar: AD Västerås AB, Attendo södermanland, Nåjden
PMa gärna om ni inte vill skriva här!
Våra flickor är 4,8,13 år

PS Tack Trygga rekan för trevlig konversation :claphappy:
 
Hej !

Vi har ingen erfarenhet av dessa organisartioner men det vi vet är att det oftast är "svåra" barn/ungdomar som kommer genom organisationer. Vill inte skrämma upp dig för även det kan gå bra.
 
Jag menar ju inte att jag ska nappa bara för att de har hört av sig, men klart man blir intresserad när de visar intresse!*L
Men ni har väl lärt känna mig lite här o vet att jag måste vädra o vinkla fram å tillbaka, för o nackdelar...
Då är jag så tacksam för alla era svar :claphappy:

Det blir säkert bra den dan det kommer, jag ska inte stressa fram bara för att jag vill starta nu..jag lovar*L

Tipsa mera!*L

Ha en bra helg i snöyran!
Jag ska ut på Afternoon tea med familjen idag min mamma fyller år...mums!
/C

PS När jag ska svara på pm hamnar de i utkast korgen istället för i skickat kommer de fram ändå? Jag är urkass på datorer :oops:
 
Hejsan Mammac!
Vi har haft attendo på besök här för information. Jag ställde frågan till dom angående ungdommar och dyl. Hon sa att dom oftast placerar ungdommar men att det även förekommer mindre barn. inte bebisplaceringar. Attendo har många ensamkommande flyktingbarn att placera ut. Vad jag kan se är att dom har dygnetrunt jour så om det händer nått behöver man inte vänta på att kontoret ska öppna.....vilket jag kan tycke vore en självklarhet även hos soc. Vi har placeringar från en liten kommun och vi kan ju vara utan soc.sekreterare i några dagar om dom blir sjuka.....Nu har det ju fungerat bra eftersom vi har lugna barn placerade.
Sedan så betalar attendo nästan dubbelt så mycket i grundarvode mot för vad soc. gör.
Iof vill dom att en vuxen gärna är hemma på heltid.
/fia
 
Hej Fia!
Tack för svar!
Visst betalar Attendo en del bättre med det kan inte jämföras med lön om man ska gå hemma som de vill... :oops:
men det jag känner med org är att så som du säger att de har jour o vi kan nå dem dygnet runt som jag tycker känns skönt. Och att de verkar ha en god syn på barnens bästa o väl! men vad vet jag :?
Men vi ska träffas iallafall så får vi se hur vi går vidare efter det...
Tips på fler för/nackdelar tack!
PM om ni tycker det känns bättre :idea:

Ha en bra dag/C
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp