Organisation eller inte?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!
Undrar lite vad det finns för olika erfarenheter att jobba för en organisation eller för en kommun direkt?
Fördelar-nackdelar?
Vi har själva blivit utredda och godkända genom en organisation men ännu ej fått någon placering. Har nu även kontaktat vissa kommuner som vissat intresse för oss som familjehem. Organisationen talar ju givetvis om deras fördelar, men vissa kommuner som jag nu har talat med påstår att de flesta familjehem som de har pratat med och som har erfarenhet av att jobba både åt organisation och direkt för kommun säger att det oftast inte är någon skillnad, stämmer det?
Förstår att det givetvis i vissa situationer är individuelt och från kommun till kommun men skulle ändå vilja höra mig för om olika erfarenheter, känns som om vi kanske "snöat" inne lite på att gå och vänta på det där telefonsamtalet från organisationen!?
 
Hej

Det var ett tag sedan du ställde denna fråga. jag svarar ändå. Vi har jobbat både för kommun och organisation och tycker att det fungerar lika bra. Allt handlar om vilka människor man har att göra med. Vi har kontakt med flera helt fantastiska människor och jag ÄLSKAR det jag gör.

Hoppas Du blir lika nöjd.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp