Organisationer i Östergötland

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej! Helt ny här, men har följt forumet ett tag och tycker att det är kanon bra. Skulle behöva lite hjälp med att hitta Organisationer i Östergötland + att ni kanske kunde dela med er av er erfarenhet av de olika kommunerna i Östergötland. Tack på förhand! :D
 
Hoppsan - vi har helt andra erfarenheter av Norrköping och skulle verkligen inte vilja rekommendera dom till något blivande familjehem...
Som vanligt handlar det väl om personkemin som inte alltid stämmer.
Vi har vänt oss till en Stockholmskommun och fått ett helt annat bemötande. Aldrig mer Norrköping!!!
 
Bästa kommun

MJÖLBY hellt underbara. Lyssnar,peppar,hjälpt oss mycke under många år.
Käns som två släktingar kommer sa våran Ungdom. Och så känner vi det också.
 
Re: Bästa kommun

wawwa sa:
MJÖLBY hellt underbara. Lyssnar,peppar,hjälpt oss mycke under många år.
Käns som två släktingar kommer sa våran Ungdom. Och så känner vi det också.

Hej wawwa! Hade en tid till soc/familjehemstöd i Mjölby innan jag skrev den här frågan och jag måste hålla med dig att de två kvinnorna var jätte trevliga och vi kände oss väl motagna. Hjärnan gick på högvarv när vi kom där ifrån, vi ska höras om någon vecka när vi fått smälta all info :D
Hoppas att det är fler som vill dela med sig av sin erfarenhet :wink:
 
Bor i Östergötland men har uppdrag från Stockholm. Kontaktfamilj åt Norrköping. Norrköping är snåla och det har gått två år mellan våra uppföljningsträffar, inte för att det gör något vårt uppdrag där funkar ju så bra och vi vill inte ändra något. Men jag tycker att det säger en del om hur det fungerar där och jag valde därför en annan kommun när vi var beredda att bli familjehem på heltid. Personalen jag träffat i Linköping var inte så trevliga så dit vände vi oss inte efter deras besök här. Kompisen har barn genom Motala det fungerar väl sådär med den kommunen. Känns som att flera av kommunerna här inte är så villiga att ekonomiskt uppskatta familjehemmen. Vet ju inte hur det är på andra håll då men Stockholm är ju helt tvärtom. :claphappy:
 
Hej , vi har haft kontakt med Linköping men tackat nej till de barn vi blivit erbjudna , hon jag pratat med har varit helt kanon och JÄTTE förstående när vi tackat nej och stärkt oss i vårt beslut
 
Har också bara positiva erfarenheter av Linköping även om vi inte kunde ta emot den placeringen dom ville. Nyfödd med 3 dagars varsel................ DET gick inte våra arbetsgivare med på, tyvärr.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp