organisationer?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej på er alla!! Själv är jag ny här... Våran familj har funderat på att bli familjehem en längre tid (år), men inte tagit steget fullt ut.. Man stannar vid att fundera hur man ska gå till väga, och hur man får kontakt ´med bra organisationer, om nån har några att rekomendera är vi tacksamma för tips :roll: och alla utredningar man ska gå igenom.. känns som de ska vända ut å in på en... och att man ska vara perfekt " vi är bara en vanlig svensson familj" som känner att de skulle vara otroligt roligt och utmanande att få hjälpa ett barn som behöver. Vi har själva 3´biologiska och känner att det finns plats/tid för fler, skulle nu vilja ta hand om ett barn som är 0-5 år. Vi är jätte tacksam om nån har förslag på org. eller kommuner som behöver fler familjehem i södra norrland - mellan sverige :claphappy:
 
Har tyvärr inga tips på organisationer men vill bara berätta om min upplevelse av intervjuerna. Jag tror att dom vill ha vanliga familjer, man behöver inte vara perfekt men man måste vara stabil i sin relation. Det är en påfrestning att ta in ett barn utifrån och det måste relationen klara, både för er egen skull men även för det placerade barnets skull.

Sen vill dom lära sig om er för att kunna hitta ett barn som passar så bra som möjligt hos er :)

Om man inte har känslan av att man har något att dölja så kan intervjuerna vara både ganska trevliga och ge en del insikt.

Lycka till!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp