orolig

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej jag har en liten fundering. Vi har en liten :angel: på två år placerad hos oss. :angel: kom när h*n var sju månader. Mamman till barnet träffar vi en gång i månaden 1.5 timme. Umgängerna har aldrig varit bra. Mamma sitter i soffan och pratar bara om sig själv, och struntar i sitt barn. Men men till saken. Mamman har två barn till som hon ej har vårdnaden om (det har hon till den som bor hos oss) och dom bor hos sina pappor. Och nu för ett tag sen har hon fått ett barn till och utreds nu än en gång i ett familjehem. Och hör och häpna hon ska få behålla barnet fast hon har tre barn som hon inte kan ta hand om. Hur kan det få gå till så? Så nu är vi oroliga att hon vill ha hem vår lilla, det skulle ju aldrig gå.
 
Förstår din oro, jag hade också varit orolig- på vilka grunder har det beslutats att barn nr 4 ska få vara kvar- har du fått reda på det? Är det samma handläggande soc/ samma handläggare? Vad säger ert barns soc-sekreterare, är hon orolig??? :?

Jag undrar än en gång hur samhället fungerar- men kanske kan hon knyta an och ta hand om ett nytt barn...ävenom jag alltid är MYCKET misstänksam mot föräldrar som ej kunnat ta hand om sina andra barn.... Visst kan människor förändras..men jag tror att det görs misstag i bedömningar....o jag hoppas bara att ni slipper strul framöver...skriv hur det går!

Är det LVU eller SoL- placering? Det kan ju påverka hur det blir för er och det barn ni tar hand om....
 
Hej

Våran :angel: har varit hos oss i drygt 3 år, och biomamman var gravid med sitt andra barn då. Det barnet bor fortfarande hos biomamman, och det verkar gå hur bra som helst. Jag har också haft/har dom funderingarna du har. "att kan man ta hand om sitt ena barn, vad säger då att man inte får tillbaka det andra" Och jag har frågat vår soc.sekr. Men får inga svar mer än att det inte är deras bord. Dels har mamman flyttat till en ny kommun, och dessutom är det en annan pappa, så då är det en ny utredning. Men visst undrar man. Nu har jag peppar, peppar en bra plac.kommun. Som säger för att barnen ska kunna flytta hem igen, så krävs det att dom får det bättre hos biomamman än hos oss.

Vår plac. pappa har också nya barn, yngre än vår :angel: , där den ena också är placerad, men den sista bodde hemma hos honom i vilket fall sist gång vi träffades.

Tror det beror jättemycket på vilken kommun som plac. Vår grannkommun dom placerar inte ut många barn alls, istället sätts det in mycket hjälp i hemmen. Löjligt mycket hjälp kan jag tycka. När soc är tvungen att gå dit varje morgon för att se att familjen skickar iväg sina barn till dagis/skola då har det gått för långt tycker jag.

/Ester
 
Nej vi har inte fått reda på varför hon kommer att få hem den lilla, bara att det är en ny pappa med i bilden. Fick ett mail i lördags kväll av våran soc sekreterare att vi inte skulle vara oroliga :razz: , så vi får väl se vad som händer. Våran lilla är LVU placerad.

Kram på er.
 
Det är så märkligt det där när det kommer nya syskon till placerade barn. Vi har två små sedan 15 månader tillbaka. Det finn ytterligare två syskon placerade i ett annat familjehem. Nu har den biologiska mamman fått ett nytt barn och märkligt nog får hon behålla det barnet trots att övriga fyra har LVU och dessutom begränsat umgänge där besöken övervakas. Jag har också känt oro inför våra barns framtid men soc är tydliga på att det inte finns några planer på att barnen skall tillbaka till de biologiska föräldrarna alls. När den oron nu har stillats finns oron för det nya barnet och hur illa det kan komma att gå. Jag vet ju vad våra barn har med i bagaget och det räcker för att få mardrömmar för lång tid framåt.

Gott att ni slipper oroa er för ert barn :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp