Otroligt jobbig bio-mamma

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Alltså detta är en följetång som är otrolig. Tänkte bara skriva av mig o få lite goda råd, för de behöver jag.

Två mindre barn plac jour hos oss. De har varit plac förut hos oss o vi känner dem.
Både mamma o pappa har besöksrestriktioner.

a)Jag ringer mamma o frågar efter mer kläder till barnen, hon svarar ta det m soc jag är inte vårdnadshavare längre.

b)Flickan fyller år o plötsligt står både pappa, mamma o mormor utanför dörren. De fick komma in o äta lite tårta o ge presenter trots att detta blev mer än rörigt för oss. Flickan får en cykel av oss...

c) Mamman kommer 1 vecka senare med cyklar o kläder...

d) Under ett bio besök talar pojken om att våran hund ätit upp alla flickans kläder....
Mormor kommer då omgående hem till oss o frågar efter kläderna som givetvis är oskadda....
När jag tar upp detta under ett samtal m mamman säger hon att jo men han brukar göra så när han vill åka hem...

Detta är på en tidsperiod på 6 veckor....

Mamman tror att barnen kommer tillbaka till henne nästa vecka....soc har planerat umgänget fram till maj....
 
Hej! Låter som det är läge för nätverksmöte så att alla hör vad soc har att säga samtidigt. Kanske tom att barnen kan vara med en stund för att höra vad som sägs om hemflytt? :evil:

Vår erfarenhet är att det är välgörande för alla inblandade parter som drabbas, dvs för familjehem och barnen, när bioföräldrarnas spelplan drastiskt krymper.

Stå på er!

Mama
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp