På gång igen....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja, nu har vi fått godkänt från vår placeringskommun att ta en placering till.
De hade inget till oss just nu så vi fick söka oss runt.

Har nu gjort så, mailat några kommuner och ringt någon. Nu börjar svaren trilla in, och de arbetar så olika.

En kommun vill utreda oss, men då låser vi upp oss åt den kommunen för ett bra tag framöver. Känns inte så bra med tanke på att de sällan placerade det vi sökte.

En annan kommun ringde precis efteråt och då ställde jag samma fråga till dem, och självklart kunde de inte neka oss svarade de.

Så valet är inte svårt, den första kommunen får se sig om efter andra att utreda, där backar vi.

Nu har jag fyra kommuner i luften, känns som om det är ett ganska bra utgångsläge....vad framtiden visar får vi se. Bara att hålla tummar att nåt händer.

Vet ju att många får vänta så länge.

Har skickat kopia på vår utredning till en kommun.
 
För delen ni har är ju att ni redan är utredda och inne i svängen sas. De får ju redan en klar utredd familj även om de vill utreda er ändå med sina egna metoder.

Hoppas att det går bra med de 4 ni har kontakt med.
kram
 
Lite uppdatering....

Har kontakt med några kommuner. Tre kommer hit, varav den ena har en del små barn som de är oroliga för. Så vi får se.....
 
Hej ! :banan:

Hoppas att det går bra för er. Att först vänta på ett besked om kommunen/kommunerna vill använda ens tjänster och sedan vänta på om det finns något barn att placera är nästan värre än att vara gravid och vänta barn.
Det är både skrämmande och pirrigt.

Tänker på er och lycka till

:claphappy:
 
Jag hade gärna gärna nappat på den översta annonsen - lillskruttan hade passat in hos oss och även lill*syskonet som föds senare. Tyvärr bor vi lite för långt bort, har sökt tidigare i sthlms trakten med de vill inte ha oss pga avståndet.
De får säkert ganska snart en ny familj.

honey sa:
Vet inte om det är OK att göra så här men.............
Jag vet att det finns många "tomma" familjer runt Stockholm.
Kolla denna länken http://www.sposit.se/familjehem/famkom.html
 
Svarar som Adal...vi bor för långt bort. Lillskruttan hade dock varit lite väl nära i vår lilles ålder....Så vi väntar vidare.

Har ju tre olika som kommer på besök nu, så det är väl bara att sitta ner i båten och vänta.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp