på gång igen!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tänk att det känns lika stort och fantastiskt varje gång man ska ta emot ett nytt barn! Hjärtat liksom växer och bereder plats för en till.

I förrgår ringde vi på en annons om ett spädbarn som skulle placeras och kommunen blev eld och lågor, ringde våra andra kommuner för att få referernser och tidigare utredning, ringde tillbaka och var jättenöjda och säger: Er vill vi ha!!!
Och nu ser planeringen ut så att om vi svarar ett definitivt ja så kommer lillis hit strax före nyår.

Så nu ska vi ställa om oss till att bli bäbisföräldrar igen... vid 51 och 47års ålder :smirk: å det känns jättehärligt!!!

C
 
Visst är det en härlig känsla,
Vi fick en bebispl i våras det var 6 år sedan vi fick just bebispl.

Några större barn har kommit i mellan, men jag blev så glad när jag läste de du skrivit (just om ålder)
Vi har fått lite gliringar av bekantskapkretsen som undrar om vi inte
Tänker ge oss snart när det gäller fler placeringar o just smått
Ska ni ha blöjbarn på 50års festen åxå??????

Visade min man det du skrev och bara log o sa då hinner vi en till!!!!!!!

Lycka till med liten :?
 
Grattis och stort lycka till,vad roligt!

Vi vill ha en plac till och då också en bebis med tanke på den placering vi radan har så vore det bäst men vi hittar aldrig anonns på så små :roll:
 
Låter härligt med en liten. Ang åldersnojja så har soc en lite annan syn på vad una föräldrar är än vad vi har. Det står nämligen lite då och då att de söker efter yngre föräldrar, vilket vi är (22 och 29) men de menar oftast en bit över 30... Inte för att det är gammalt men över 30 är väl mer normalt än ungt kan jag tycka... En liten off topic fundering bara..
 
Vad kul att en del soc accepterar oss "gamlingar" till små bebisar. Själva hade vi en jourplacering i sju månader i våras, två små på 4 & 5 år. De fick inte vara kvar hos oss på grund av vår ålder, 53 och 49 år......så visst är det olika på olika soc. Grattis och lycka till.!!!
 
Vi har fn 3 placerade: 13 (har varit hos oss sen 3), 5 och 7 (var 2 och 4 när dom kom). Vi tycker att soc är kloka när dom placerar hos lite äldre när det handlar om små barn. Vi har erfarenheten som krävs och ffa blir man ingen konkurrent till de biologiska föräldrarna.
När vi pratade runt denna lillis påpekade soc att det är ett åtagande på många år eftersom det är en uppväxtplacering men för oss är det inget vi tänker på. Familjehemslivet är en livsstil för oss och då tänker vi inte på att vi är "för gamla". Nu handlar detta om ett barn med handikapp och kanske krävande föräldrakontakter och då är det klokt att placera hos erfarna familjer tycker jag.

Men detta är en intressant fråga. många soc-sekreterare tänker inte alls i dessa banor och tror inte heller att vi som familjehem vet vårt eget bästa eller vilken kapacitet vi har.

Man blir i alla fall glad när man möter en entusiastisk soc-sekr som ser en som en resurs :D
 
Ålder är bara siffror på ett papper. :D Jag känner mig mer kraftfull nu än när jag var 35-40 år. Ansvaret var tyngre då också med 4 småbarn i huset. Nu har jag utflugna vuxna barn som skulle kunna vara skydsnät om något händer mig. Hos dom är mina fosterbarn också trygga. Har heller inte så bråttom som när jag var yngre och ett mycket bättre tålamod har jag fått med åren, liksom erfarenhet. Är snart 58 med en 6-årig kille som troligtvis kommer att växa upp här + 3-åring som jag inte vet var han ska växa upp, men båda pojkarnas vårdnadshavare verkar vilja att de ska växa upp tillsammans här. Får väl skicka mina vuxna barn på föräldramötena i skolan så de slipper skämmas med att ha "mormor" med sig.
Mat-tilda
 
Enligt våra soc ska fosterföräldrarna kunna vara de biologiska föräldrarna - med tanke på åldern alltså

Även om jag nu också kan se många fördelar med både yngre(20-års) och äldre (50-års)fosterföräldrar
Jag tycker det borde handla mer om hur man e som person inte vilken ålder man har

Grattis echo
 
I fredags var det dax! Vi fick träffa lillis för första gången tillsammans med h*ns mamma och mormor och en behandl.ass från hemmet där dom bott sen före förlossningen.
Känslan av att än en gång få ett litet barn i sin famn är obeskrivbar. Och det kändes rätt och bra från första stund! Både mamman och mormor var nöjda också och innan vi skildes ville mamman ge mig en kram - det var starkt och ett bevis på att jag var godkänd av henne :D.

Nu ska vi fira jul i lugn och ro och sen måndag den 29e kommer han hit definitivt. Ja, lugn och ro... det är mycket som måste fixas innan ;)

Så en riktigt god och fridfull Jul önskar jag er alla!

C
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp