På rymmen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jaha, så nu har en av placeringarna dragit. Igår när vi kom hem vid 18 tiden så var h*n borta, Drog någon gång mellan 17.36 och 18.Förmodligen har :angel: pappa hjälpt till och stöttat i det här beslutet. Till saken hör att :angel: skulle få sin lägenhet på måndag och börja slussas ut. Men eftersom det finns stor problematik runt ungdomen så ska utslussningen dras ut på flera månader så att vi kan jobba med :angel: och se att det verkligen fungerar.
Ungdomen har haft det väldigt bra här och vi har varit väldigt flexibla. Men i torsdags satte vi ner foten och det var inte poppis. :angel: har väldigt svårt för att ta emot information så att den fastnar i huvudet. H*n förstår inte att saker h*n gör drabbar andra människor på ett eller annat sätt. Planering finns inte ens med på kartan. Det är sagt att :angel: ska göra saker utanför hemmet 3 dagar i veckan. Den här veckan förbrukade :angel: sina 3 dagar tis-tor då det strulades med bussar som inte gick utan jag får se om jag hinner med nästa buss osv. Ingen planering alls. :angel: brukar åka över dagen på fredagar och lördagar till sin pappa. (Pappan behöver en lekkamrat) Nu blev det inte så den här helgen då h*n som sagt redan strulat bort sina dagar. Då ringer först pappan och beklagar sig och sedan :angel: men ingen fick medhåll av soc. Till på köpet så får :angel: reda på att det ska vara utslussning i flera månader!!!
Så när vi då kom hem efter att hämtat den andra placeringen så var :angel: borta med nästan alla sina saker. Efterlysning utfärdad.
Undrar hur :angel: tänker egentligen?? Nu blir det väl knappast någon kontraktskrivning på lägenheten på måndag.... Till saken hör också att jag har pratat om min oro om :angel: verkligen kommer att klara egen lägenhet då den visar mer och mer att den inte kommer att göra det. :angel: har verkligen satt sig i en knivig sits nu. Till saken hör att detta inte kommer vara :angel: fel. För det är aldrig dens fel och förstår inte att det blir konsekvenser av sitt handlande och :angel: är dock 19 år. :?
 
Inte låter det kul inte...........
Kan tänka mig att det är sådan gånger man frågar sig om det är värt jobbet man lägger ner.

Nu dag nya tag, lycka till hur det nu än blir................
 
Tack Honey!
Känner mig lite låg idag. Går med många funderingar på vad :angel: håller på med. Med alkohol i kroppen blir :angel: lätt en :evil: och då kan vad som helst hända.
 
Känner med dig, vi har haft (och har kontakt fortfarande ) en liknande ängel. har Er placerade diagnos? jag tror många gånger att dessa jobbiga ungdomar aldrig får en diagnos, tyvärr.

Det låter som Er är otroligt kravkänslig som vår ängel. det blir mycket svårt för omgivningen att förhålla sig till. det är klart att man måste ställa normala krav. så fungerar vårt samhälle.

Visst blir man frustrerad när man står och ser på, hur ungdomen sabbar för sig själv.

hoppas det ordnar sig.
 
Stämmer Trygga Rekan. :angel: har en diagnos och är kravkänslig. Konsekvenser anses vara straff och saker ska hända nu, helst igår. :angel: kom hem idag. Skönt att det inte hänt något under tiden som "fri".
 
Va skönt.

vi använde oss av skrivna instruktioner/regler ( i kombination med vanligt tjat) till vår ängel. det fungerade hjälpligt vår ängel tyckte att det var bra. Du har säkert egna ideer. men det kan vara intressant att byta erfarenheter. Hoppas att det blir bra för er nu.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp