Pengar till bioförälder?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Min placering har sakta men säkert börjat slussas hem till sin mamma :smirk: och nu har jag börjat fundera kring pengar när hon har barnet.
Nu är umgänget uppe i 2 nätter och 2 em/vecka. Jag får fullt arvode och omkostnadsersättning med uppgift om att jag skickar med allt som barnet behöver (blöjor, välling etc.) vid umgänget, vilket naturligtvis är självklart. Det jag nu börjat fundera på är att mamman lever på sitt eget försörjningsstöd och vet att hon alltså har det tufft ekonomiskt och har inte råd och göra några utsvävningar alls när hon har barnet. Är det helt fel och skicka med lite pengar ibland så dom kan hitta på något (tex. gå och fika på ett café, gå till badhuset eller liknande)? Någon som varit med om liknande och hur gjorde/tänkte ni?
 
Visst kan du det men jag skulle nog hellre skicka med biobiljetter, presentkort eller vad dom nu kan tänkas hitta på, vissa lekland eller djurparker kan man köpa presentkort på :banan:
Men det beror ju på vad det är för mamma, är det minsta risk för missbruk så skickar jag inte med pengar, men är det en annan skötsam förälder med dålig ekonomi så visst kan jag skicka med en peng :banan:
 
Tack då är jag inte helt fel ute. Finns ingen risk alls för missbruk, möjligtvis skulle mamman kunna äta pizza för egen vinnings skull men inte mer. Så då kan jag skicka med en hundralapp någon gång ibland med gott samvete så dom kan göra något roligt :D
 
Jag tänker nog lite annorlunda än er..
Kommer mamman att ha möjlighet till allt detta när hon får hem barnet, om inte...varför vänja barnet med bio, badhus ect ect med mamman då?

Jag kan bara se till min egen bio barn som om jag varit på bio med denne (4 år) då tjatar denne om bio hur länge som helst sedan...hen förväntar sig liksom det.( har vi gjort det en gång...)

Jag hade inte skickat med pengar och det är inte av min egen snålhet utan för att jag inte vill ställa till det för mamman sedan. Det finns ju gratis saker hon kan göra med barnet. 4 h gårdar, bada på stranden, picnic ( kanske du o barnet kan baka bullar som barnet kan bjuda på)
 
Fast familjekär just nu när hon bara har umgänge så har hon förmodligen vare sig barnbidrag, försörjningsstöd för barnet eller underhåll, det kommer hon ju få sen när hon får hem den lilla och kommer kanske ha råd att göra nåt kul ibland sen med sin :angel:
Det handlar ju förmodligen inte om pengar till varje umgänge......
 
Tycker jag man kan göra. Det handlar kanske inte om stora summor utan mer en fika peng, en badhuspeng eller kanske en peng till att göra något spontant.
Att ösa över pengar tror jag inte kanske är bra men det är nog självklart för oss alla!!!!!
 
Nu utgår jag från dålig ekonomi . Ja , en liten peng till något kul men baka åxå . Allt för att göra umgänget så positivt som möjligt . Varför ? Umgänget är så kort . När man har :angel: 24/7 så har man extremt mycket tid till ett nära förhållande med mys , bakande , bråkande o s v , men t ex en em i veckan på ett par ynka timmar eller ett par tim i månaden ....... den friheten tar ju våra egna far/morföräldrar så varför inte .........
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp