Pengar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har märkt att det är fler än jag som tycker det är svårt att prata ekonomi med soc och att det kan bli väldigt orättvist eftersom vi är olika duktiga på att förhandla om detta
jag tycker personligen att det hade kännts bra med någon opartisk som hade granskat uppdraget och givit förslag på arvode och omkostnad.
 
Kanske nåt att koppla ihop med mitt inlägg om Soc attityd till oss familjehem? :idea:
Borde ju gå att få fram "kriterier" även för oss familjehem...... :smirk:
Sen är det väl också en fråga om mer än reda pengar.......resurser-tid-handledning osv....
 
Jag tror att det kanske är så att man är rädd att bli nekad uppdraget om man begär mer pengar än de erbjuder ! Eller att man ska anses som "girig", och att man inte vill att nån ska tro att man gör det för pengarna. Så känner iallafall JAG.
Samtidigt VET jag ju själv med mig att det INTE är för att tjäna massa på det, utan jag vill så väldigt gärna dela med mig av allt som vår familj har att erbjuda .....
Särskilt svårt blir det ju när man försöker vara ödmjuk och "bevisa" att man faktiskt bryr sig om de som behöver hjälp. Detta till trots går det ju faktiskt inte att förneka att man oftast inte klarar att försörja ytterligare barn utan bidrag. Sen om det ska klassas som ett jobb av olika svårighetsgrad är det ju EGENTLIGEN inget konstigt att "löneförhandla".
Men nu handlar det om barn, det gör allting så mycket svårare.... :roll:
 
Självklart Eje handlar det om mer än pengar men det är den frågan som är mest laddad i allafall har det varit så för oss..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp