placering ska ha barn!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fy vad svårt detta är!
Vår placerade tonåring ska ha barn!! Detta är inte alls bra. De har bestämt sig för att behålla barnet. Alla vuxna runt omkring avråder och försöker förklara för dem hur det egentligen är att få barn med allt vad det innebär. Men de vill inte lyssna på detta.
Dessa två labila "ungar"... Hur i hela friden ska de klara av detta, när de inte ens kan ta hand om sig själva...
Så svårt att stå och se på när man så gott som VET att detta troligtvis inte kommer att fungera.
Jag menar inte att det är på grund av att de är tonåringar som de inte kommer att klara av det. Men med all deras tunga bagage och psykiska ohälsa kommer det bli oerhört svårt...
Har dock märkt att det finns en viss tveksamhet hos vår :angel:
hoppas hon/han :angel: tar sitt förnuft till fånga...
 
Jaaa det blir ju lätt en kamp där.Som tonåring vill man ju bestämma själv !! och om alla avråder kan de slå fel.Om du fattar vad jag menar. Jag vet inte riktigt hur man ska förklara. Men inse hon sina egna problem kanske man ska diskutera lite om att hon måste lösa sitt eget först för barnets skull.. vad vet jag jag famlar i mörkret nu märker jag.........

:? :? :? :?
 
Ja du Trollmor, sånt är svårt, vad ni än säger så kommer ängeln skylla på er i framtiden.....samtidigt så är det ju lite bråttom, ju tidigare abort desto enklare fysiskt.
Kanske den ekonomiska biten kan få dom att tänka efter.....visa vad allt kostar som en baby ska ha första året.......
Önskar dig och ängeln lycka till vad som än beslutas.
 
Idag har :angel: känt sig tveksam till situationen. Är nedstämd...
Bästa vännen pratade om vad de två kunde hitta på i sommar. För att strax efter komma på att "nej just det...det går ju inte..."
Kanske det gick upp ett litet ljus...
 
Tvärvändning! Tack och lov!!

Har beslutat sig att avbryta.
Och säger själv att det är ett alldeles eget beslut.
Vill inte, vill inte, vill inte sitta där låst med ett litet barn när alla kompisarna är ute och roar sig

Klok :angel:

Nu finns alla möjligheter att utvecklas som människa, skaffa utbildning och leva livet så som sig bör
 
skönt att se att hon är gladare..... väldigt modigt gjort.det är fan inte lätt. lycka till o hoppas hon mår bra hela vägen......
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp