Placeringar från olika kommuner

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nyfiken av er erfarenhet kring placeringar från olika kommuner och företag.

Fördelar, nackdelar, bra, mindes bra erfarenheter, hur hanterar kommunerna detta, har det varit frågor eller funderingar varför ni valt att gjort så?

Hur har dialogen mellan kommunerna fungerat inför placeringar?

Vi står inför att ta emot vårt andra barn och har blivit kontaktade av andra kommuner än vår hemma kommun.
Så jag är nyfiken hur ni tänker och er erfarenhet av detta.
 
Det är lärorikt att ha från fler kommuner, man kan också sätta lite press på kommunerna....man säger..."-aha gör ni så, kommun xxx brukar godkänna det här ;)

Och som sagt kommunerna äger en inte (även fast dom gärna vill) :claphappy:
 
Fick en fråga från vår kommun där vi har en placering nu, varför vi lagt ut en annons då de har flera barn som behöver placeras.

Nu har vi fått kontakt ned grannkommuner som erbjuder andra förutsättningar med personlig handledning 1ggr/ månaden. Flera kontakter och hembesök av soc och med lite annat bemötande och tänk kring ersättning och arvoden.

Dessutom en väldigt proffitionellt bemötande och tydlighet i arbetssätt och uppdrag. Det får mig att fundera.
 
Ja det är otrolig skillnad, så olika kommuner eller organisationer är så nyttigt att ha samarbete med, DET lär man sig massor på :claphappy:
Inne på fb så har vi en grupp med "svarta listan" "vita listan" där skriver vi omdömmen om dom olika kommunena :) DET skulle vara nyttigt för många kommuner att läsa för det tar år för dom att bygga upp ett bra rykte men det tar 10 minuter för dom att förstöra det.
 
Det finns fler grupper på fb men en heter "familjehemsnätverket" om man är medlem där (stängd grupp) så kan man klick högst upp på "Filer" där ligger listorna ;)

Gör mitt bästa det är Facebook :D
 
Haha, trixen- förstod att det var fb:) Men hann trycka iväg o så kom ngt annat ivägen som fick mig att glömma skriva mer;) Visste inte det fanns ngn fb- grupp alls:)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp