Present????

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej vi ska åka och träffa vår lill* i nästa vecka och nu undrar jag ska man ha något med sig? H*n bor ju nu i ett familjehem ska man ha något med sig till dom eller till bebisen eller inget alls? Har aldrig gjort detta förr och vill inte göra något fel. Är det någon som vet eller hur hade ni andra gjort? Tacksam för svar Kram på er alla
 
STORT GRATTIS!
Vänner till oss köpte en liten present till sin lilla tjej samt en gåva till jourhemmet som uppskattades väldigt mycket.
Ett TIPS om det är en jätte liten bebis kan ni köp ett gosedjur som ni sover med så att den luktar er.Ta med gosedjuret dit nästa vecka och låt den ligga nära bebisen när ni inte är där så att bebisen lär känna eran lukt, det underlättar anknytningen då bebisen redan känner igen er innan bebisen flytttar hem till er :D. Tänk på att köpa ett godedjur som inte luddar :D.
Lycka till!!!!
Jag måste medge att jag är lite sotis :D
Karin
 
Karin! Vilka himla bra tips med nallen! Är ju hur bra som helst även till andra barn än bara bebisar också ju. Det ska jag införliva när vi ska hälsa på vår lilla första gången.
Det med present till jourfamiljen har jag också tänkt att ha med, tycker liksom att det underlättar på nåt vis och handlar väl om att man är en vettig medborgare typ? Lät det knäppt kanske?
 
present ????

Hej och tack. Hag har faktiskt köpt ett gosedjur idag men det där med att sova med det har jag inte tänkt på. Vad smart det ska jag göra. Ska nog köpa en liten blomma till jourhemmet också så har jag inte gjort något fel iallafall. Är ju lite rädd att dom inte ska gilla oss, vi tar ju deras lill* ifrån dom ju, även om dom är medvetna om det så måste det ju kännas att behöva skiljas. Spännande är det vill att dagarna ska gå fort.
 
Du ska inte känna att du tar barnet från jourhemmet! De jourhem som jag har träffat på har varit väldigt proffsiga när det gäller att lämna över till familjehemmen, så du ska inte oroa dig!
Om jourhemmet arbetar åt en bra kommun så har de handledning som hjälper dem igenom de ständiga seperationer som uppkommer när man är jourhem
Karin
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp