Privatstyrda företag/aktörer/organisationer

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det kommer frågor lite då och då om olika företag, och alla frågorna är självfallet välkomna!
Men det jag rent generellt tror är att dem kommunala socialmyndigheterna köper ju en tjänst av organisationerna och då får man nog räkna med att i dem allra flesta fallen så är placeringarna mer svårhanterliga fall och det en av anledningarna till att dem vill ha erfarna familjehem. Det är kanske inte lika "attraktiva" placeringar, (jag tänker inte utseendemässigt).
Det kostar ju inte för socialtjänsten lika mycket att betala sin egen "stab" av familjehem, men när dem ska ha en mellanhand som en organisation så ska ju även den tjäna en slant för sitt uppehälle.
Nu är det ju så att ändå är det väldgit billigt i jämförelse med vad HVB hem och allt vad det kallas kostar/dygn.
Det som nog så gott som alla socialtjänster har sagt till mig är att det är mest ungdomar som blir placerade genom org numera, jag tror att det har blivit en förändring där. Förut förekom det nog i lite större utsträckning att det placerades yngre barn också genom org. Jag kan ha fel, men jag har uppfattat det som så här.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp