Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
annica sa:Har ni inte inskrivet i avtalet hur semesterkostnader ska hanteras?
Annars är det bara att äska, kan ju inte bli mer än nej.
Vad gäller bilens reparationer måste du väl stå för dom själv, man kan ju inte ha kommunen till att betala ALLt. Ärligt talat skulle det aldrig falla mig in att be kommunen om ersättning för det även om vi också bor så vi är beroende. Det är ju MITT val var jag bor och då får ju JAG stå för det.
Fox sa:Vi har högsta rek. arvode och omk för vår plac via en kommun. När h*n ska åka på läger så betalar soc lägerkostnaden samt milers. dit och hem. Samma gäller när vi åker på semester - soc står för den kostnaden 1 gång per år.
För plac. via org så ligger ju både arvode och omk. betydligt högre och då får vi inget extra för t.ex. semesterresor för vår plac.
Ha de bra!
Fox sa:Hej Ingrid!
Såklart kan man "stå för" en hel del - men jag känner inte att jag har dåligt samvete för att jag ber om extra pengar för t.ex. läger och semesterresor. I dagens läge kostar ju allt det här ganska mkt pengar - och man vill ju gärna kunna göra ngt extra under sommaren t.ex.
Socialtjänstens arvode ligger ju väldigt lågt tycker jag - i förhållande till vad vi familjehem faktiskt gör. Tänk alla dessa fantastiska ungar som i våra hem faktiskt finner trygghet och harmoni att få utvecklas i lugn och ro - det är ett viktigt arbete vi gör! Jag är stolt och glad över att vara familjehem - skulle inte vilja byta! Men jag skulle önska att det här med att diskutera pengar inte alltid var ett så "brännbart" ämne! Vad skulle hända om inte vi familjehem fanns - hemska tanke?!
Håller med dig till fullo. Vi har haft vårt tredje barn i 3månader nu, från en annan kommun och jisses vilken skillnad det kan vara från kommun till kommun.
Kram
Nä, stå på alla ni därute - om vi hjälps åt så kanske vi får arvoden satta efter det arbete vi faktiskt gör! Och inte nöjer oss med låga arvoden bara för att våra "modershjärtan" så gärna vill hjälpa!