renovering av rum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!

Har en fråga angående renovering av rum. Kan man få ersättning av soc. om familjehemsplaceringen(ungdom) förstört sitt rum av olika anledningar??
 
Vi har aldrig fått det men det är nog olika från kommun till kommun. Själv tycker jag att det skulle vara självklart att få ersättning för vandalism och skadegörelse. Kanske någon annan har fått?
 
Fota och begär.....du kan inte få mer än nej :D

Jag hade en liten ängel som drog ner tapeterna, h*n låg varje gång i sängen och pillrade på dom och drog långa bitar + att :angel: snoddeen sax och klippte i gardinerna (det var alltså en 10-åring med grav ADHD)
Jag fotade allt och mailade till soss, jag fick pengar för nya tapeter och nya gardiner :claphappy:
 
vårt soc ersätter det som går sönder. Tex förstörda tv spel, skåpsluckor osv Tycker det är självklart att dem ska ersätta. Fråga inte utan säg bara, :angel: har förstört detta så vi skickar kvitton på kostnaderna!!!
 
Jag har inte någon erfarenhet av sådant som har blivit förstört. Däremot har vi en syskonplacering där barnen idag delar rum. Nu när barnen har blivit större behöver de egna rum och rummet skall delas till två rum. Denna kostnad har vi sökt från soc och fått beviljat. Med tanke på det så borde det ju onekligen vara fullt rimligt att få ersättning för sådant som har blivit förstört. /T
 
För oss funkar det oxå så att med kvitton och ev foto på förstörda saker så ersätter soc.

vi har däremot få ta diskutioner med vissa :angel: som tror att allt går att lösas av soc, :angel: som aldrig tidigare haft ägodelar som fått betyda något eller som fått vara kvar pga ständiga flyttar eller liknande. Där har vi fått jobba hårt med att ta eget ansvar och att inte "äsch soc betalar" mentaliteten tar över.
 
Hej,
Vi fick en datorreparation betald för att våra barn hade förstört den.
Vet flera som fått betalt för möbler som gått sönder också.
Så det ska inte vara några problem.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp