Rymmare

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det våra senaste jourisar verkar ha gemensamt är att de helt enkelt struntar i att komma hem när det finns annat som drar. Vi har haft en :angel: en kort tid nu och nu är hen borta. Det kan väl hända någon gång när man har med struliga tonåringar att göra men vi har precis avslutat en placering som vi hade i ca 6 månader som stack iväg titt som tätt och var borta i flera dagar tills hen blev omhändertagen av väktare eller hamnade på sjukhus full och hög.
Är det såhär det är att ha med tonåringar att göra :? Eller är det vi som har haft lite otur på sista tiden :?
Vi har ytterligare 2 placeringar (1 liten och 1 stor) som inte har de här problemen.
Båda jourisarna som har varit rymmare har sagt att de trivs hos oss och det verkar det som oxå så jag tror inte att det är oss de rymmer ifrån.
Ni andra som har tonårs jourisar hur är det för er? Hur många chanser har era :angel: :angel: fått innan soc flyttar dem lite längre bort eller innan ni säger att det får vara nog för er?
 
Oh så jag känner igen..... har haft en hel del rymmare, några känner man i magen att dom lever för farligt på ute på gatan och efter några rymningar så har det blivit HVB hem.....
Några små rymmare har dragit för att sen komma tillbaka självmant, dom brukar man oftast kunna fixa :angel
Men när rymmarna är 12-15 år så är det värsta åldern, blir dom bara lite äldre så är det så mycket enklare, dom flesta kan man prata med.
Nu har jag en underbar 18 årig här hemma som aldrig skulle tänka sig att rymma, tyvär ska han flytta till eget snart.
I våras fick vi en liten som var på rymmen, 14 år, polisen hittade henne och körde hit henne, jag sa till henne att vi binder inte fast dig, vi låser inte in dig så vill du dra så ligger busshållplatsen rakt fram och till höger..... Men OM du drar så kommer du inte till en familj nästa gång dom hittar dig utan du hamnar på ett låst ställe, ingen dator och ingen mobil kommer du ha så nu ligger bollen hos dig..... och vet ni, hon stannade kvar :rollhappy:
Sen flyttade hon hem till sin mamma, men något svar finns inte Björken, man vet aldrig vad man får för :angel: :angel: :angel:
 
Trixen gissa vilka åldrar det har varit på mina?
12 och 14 år. Vi kanske ska försöka oss på någon lite äldre nästa gång :D men som sagt vi har ju även andra som inte sticker även om rymmarna verkar överrepresenterade hos oss och hos våra vänner just nu :evil:
 
Vi har haft två jourplaceringar som rymde en var 15 och kom tillbaka nästa dag efter lite smsande. :angel: tyckte inte om att vi satte upp regler om när :angel: skulle vara hemma på kvällen mm och drog i ilska. Den andra var 14 och stack efter skolan och kom inte tillbaka. Soc försökte få :angel: att komma tillbaka men det blev familjehemsplacering o behandlingshem längre bort tillslut för att komma ifrån olämliga kontakter osv. Inte så kul avslutning på placering men hade hänt förrut tydligen...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp