Sänkt ersättning!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Japp så verkar det bli...kan man verkligen göra så?
Motiveringen att vi får ingen höjning på arvodet var att vi redan låg högt enl dem och möjligen kunde man höja omkostnaden på barnet med diagnos som vi har det tuffast med MEN arvodet på lillasyskonet var för högt så det kanske man sänker så det går väl jämt upp möjligen.
Lite. . . ja vad ska jag säga, arg? besviken? Vet ej!
 
Skrattretande :twomad: . Ni ska givetvis inte acceptera det. Tala genast om för dem att ni kan avsluta samarbetet direkt om det inte passar 8)
Vad har ni för arvode idag? omkostnad?
 
Ja vi borde faktiskt göra det, säga att vi inte accepterar men vi vill ju inte avsluta då vi är så fästa vid barnen och dessa små troll blir ju lidande :cry:
det känns som om man spelar på våra känslor för barnen ju!

PM-ar ersättningarna till dig
 
Har svarat :wink:

Tala om för dem att du tycker det är bedrövligt och att ni inte accepterar det. Fråga om du ska ta det direkt med chefen för du vill aldrig höra talas om dumheterna igen :angel :twomad:
Och ge er inte ang höjningen. För tro mig, den är befogad.
 
Ok då ska jag inte ge mig denna gång, vi är aldeles för blödiga tror jag och tänker för mycket med våra hjärtan och det är tydligen inte alltid bara bra.
Tack för ditt pepp och PM, det hjälper!!
 
Fiaflopp sa:
Ok då ska jag inte ge mig denna gång, vi är aldeles för blödiga tror jag och tänker för mycket med våra hjärtan och det är tydligen inte alltid bara bra.
Tack för ditt pepp och PM, det hjälper!!


Bra :banan: pepp, pepp!!

glöm inte att de behöver ER. Men efter som man fäster sig vid barnen så försöker en del kommuner (enskilda sek) sådanna här fulingar. Jag har aldrig hört någon som avslutat i slutändan.
Vi har vid ett till fälle (gällande tonåring) "att vi åker och sätter :angel: på trappen till kommunhuset om vi inte får vad-det-nu-var-vi-behövde" och det tog skruv.
 
Det är ju det man är lite orolig för, att man ska säga nehej då flyttar vi barnen och vem gynnar DET? Ingen, varken barnen eller dem eller oss.

Ska försöka ta mid till mig, eller jag måste väl rent av om vi inte ska bli utnyttjade!
Trpkigt bara att det ska gå till såhär, det är fult :littlesad
 
Fiaflopp sa:
Det är ju det man är lite orolig för, att man ska säga nehej då flyttar vi barnen och vem gynnar DET? Ingen, varken barnen eller dem eller oss.

Ska försöka ta mid till mig, eller jag måste väl rent av om vi inte ska bli utnyttjade!
Trpkigt bara att det ska gå till såhär, det är fult :littlesad


Barnen bor hos er nu och de får inte flytta dem från er hur som helst.
Hur länge har de bott hos er?
sänkning??! :x Jag har aldrig hört något så dumt! ARG!
 
Vänd på resonemanget. Bolla över bollen till soc. Tycker ni inte att vi är värda det jobb vi gör?? Tycker ni att änglarna mår bra av en flytt?? Arbetar ni inte enligt BBIC.tycker soc att ni ska engagera er mindre i barnet??? stå på er.


När vi får frågan vad vi vill ha i arvode så brukar vi svara : vad för innsattser vill ni att vi gör. Vi erbjuder allt från uthyrning av rum till totalt föräldraskap med en vuxen hemma på heltid. Spannet ligger på 5000-30 000 kr. innet soc har nappat på uthyrning av rum hi,Hi
 
Dom har bott med oss i 2.5 år vilket ju är lång tid :?
Ja jag tänker stå på mig i det här för det är inte värt att vi går under och känner oss överkörda, ingen mår ju bättre av det, inte barnen heller!
Har aldrig ens fått frågan "vad vi vill ha" utan man bara talar om hur mycket det är, nu sa man att det "normala" ligger på 5000 i arvode :roll: därav har vi för mycket redan menade soc.

Blev faktiskt lite peppad av det här för irritationen ligger och mal i mig känner jag så när vi frå avtalen hemskickade som ska skrivas ( vi har inte ens ett avtal nämligen ( ett har vi fått sedan dom flyttade hit) under antar jag att dom ska, visst är det så? Om vi inte är nöjda så kommer jag inte ge mig, bestämt mig nu att det får vara nog!
Är det så att man bryr sig mera om kommunens pengar än om barnen då får dom hitta någon annan familj som går med på detta. FY vad eklak jag känner mig men så känns det!
 
Du gör helt rätt! Och tänk på att om ni går med (som ni gjort hittills) på vad de erbjuder så kommer de inte ge er mer-varken arvode eller stöd. Men de behöver er och de kan inte avsluta hur som helst.

Stå på dig- det kommer gå bra
:banan:
 
Ja jag ska tänka på det, du har ju rätt i allt du skriver men fasen att det ska vara så svårt!!
det handlar ju om våran framtid, barnen ÄR våram framtid!
 
Hej FiaFlopp!
Ett annan argument du kan använda dig av är om soc sekreteraren är villig att avstå sin löneökning för att spara pengar till kommunen eller om det arbete han / hon lägger ner på sin arbetstid inte är värd lika mycket längre utan vill be om en lönesänkning allt för att spara pengar.
Lycka till och stå på er
Mammamoa
 
Fiaflopp

bara genom att stå på er och kräva både Er och barnens bästa, så gör ni en insatts på lång sikt. För de fosterfamiljer som tar emot" billiga barn" de säger upp sig så fort det blir jobbigt.

Vi har nyligen tagit emot en tonåring som bott på 29 olika hem??????????
Så kom hon hit till dessa "giriga" människor som kräver hög ersättning och hög omkostnad.Vi säger inte upp oss. vi tar smällar och vi är otroligt engagerade. det har snart gått 2 år och tonåringen har fått ordning på livet. DET är väl värt varenda krona.

Så stå på dig för framtiden.
 
Trygga Rekan sa:
Fiaflopp

bara genom att stå på er och kräva både Er och barnens bästa, så gör ni en insatts på lång sikt. För de fosterfamiljer som tar emot" billiga barn" de säger upp sig så fort det blir jobbigt.

Vi har nyligen tagit emot en tonåring som bott på 29 olika hem??????????
Så kom hon hit till dessa "giriga" människor som kräver hög ersättning och hög omkostnad.Vi säger inte upp oss. vi tar smällar och vi är otroligt engagerade. det har snart gått 2 år och tonåringen har fått ordning på livet. DET är väl värt varenda krona.

Så stå på dig för framtiden.

WORD :claphappy:
 
Nästa vecka är det då möte, kommer motivera att ersättningen på lillasyskonet ska kvarstå (minst) på grund av att man som mindre syskon följer sina större syskon vilket ju alla små barn gör och i detta fallet innebär det att liten tycker att man inte behöver göra nr 2 på toaletten för det gör inte storasyskonet,man gömmer sedan underkläderna bara och ber om nya samtidigt som man skäms :cry: , liten kan ta andras leksaker då h*n vill leka med det för så gör storasyskonet mm vilket ju innebär egentligen mycket mer jobb för oss än för familjer som har syskonplaceringar utan diagnoer.

Puh...tyvärr så känns detta samarbete som det så fint heter inte bra alls, det är nämligen inget samarbete utan man talar om bara och sen är det punkt!
Sen känner jag att man väljer att missförstå oss vilket heller inte bådar gott för ett BRA samarbete! Det är så tråkigt för vi har hittils haft underbart stöd och mycket bra samarbete kring placeringen :(

Blev kontaktad av vår förra famsekr som tyvärr slutat och börjat i annan kommun som undrade om hon fick ta med sig oss och ringa om det dyker upp plac som kan passa oss och gissa om DET kändes bra :claphappy: Det var bra betyg!!
Hon sa att vi är en av familjerna i kommunens lunta som de har minst krav ifrån och ett väl fungerande samarbete med och jag fick ringa och bolla med henne inför mötet om jag behövde, kändes så BRA!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp