sååå ledsen!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
för några timmar sedan så ringde det på dörren och där står X som tidigare var placerad hos oss. Han flyttade för ca 5 månader sedan . Han har en vän med sig och är på glatt humör. när de sedan har sagt "hejdå" och ska åka så ser vi att deras mopeder står kvar men vi ser inte dem. Min make går då och ser efter och hittar dem i slänten vid vägen (vi bor i ett villaområde). Där sitter de och dricker öl :? de har ca 1 timmes resfärd med mopederna hem till vännen där X bor i en vecka. jag blir så fruktansvärt ledsen och besviken. dels för att han utsätter sig själv för faran med att dricka och köra och dels för att han riskerar andras liv. men mest för att han uppenbarligen fortfarande inte fått någon hjälp. Vi sa upp placeringen blandannat förr att det visade sig att x hade kraftiga alkoholproblem (han är 16 år och drack alkohol varje dag tror vi i efterhand) . FAN! att de han bor hos nu antingen inte har fått någon mer info än oss eller att de inte bryr sig (tyvärr så tror jag på det sistnämnda efter dett x har berättat). De får inte släppa i väg honom en hel vecka!
kommunen lovade att han skulle på avgiftning och sedan få rätt vård!!
men det ser fortfarande likadant ut. Dricker troligen varje dag, skiter i medicinen (adhd) åker moped utan hjälm och onykter, är ute och slåss osv....

jag hoppades, jag ville tro........


ska det vara så j---a svårt att hitta ett fam hem med rätt resurser så få de fasen punga utt med pengar för en plats på ett hem-snåla kommun.
det ligger mycket bakom mina kännslor men lite kort så har kommunen lurats, ljugit och undan hållit för att sedan be om ursäkt och LOVA rätt vård och att ge de nya vårdarna rätt info-ALL info. Men Om så var gjort så skulle han inte vara ensammen i en vecka och sitta i min slänt och dricka straköl innan han åker i väg med mopeden. :x
 
Usch, ryser och får tårar i ögonen när jag läser ditt inlägg...
varför åker han till er , lämna moppen synlig för er ,sitter i er slänt och dricker ???
Kanske kände han när han bodde hos er att ni brydde er , kanske ville han att ni skulle komma ut och se honom , skälla på honom osv för att se att någon bryr sig .
Jag vet inte men det är känslan jag får
Kram på er alla som har dessa härliga och jobbiga ungar
 
mamma haj sa:
Usch, ryser och får tårar i ögonen när jag läser ditt inlägg...
varför åker han till er , lämna moppen synlig för er ,sitter i er slänt och dricker ???
Kanske kände han när han bodde hos er att ni brydde er , kanske ville han att ni skulle komma ut och se honom , skälla på honom osv för att se att någon bryr sig .
Jag vet inte men det är känslan jag får
Kram på er alla som har dessa härliga och jobbiga ungar

det är vår kännsla med :?
likadant med saker han berättar att han gör eller har gjort i det nya hemmet.

han sa att han kommer tillbaka på tisdag, hoppas att jag får en chans att prata med honom utan små öron i närheten då.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp