Söker en lista på startpaket

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!
Jag har läst det förut, men tar upp det ändå. Till hösten kommer vi bli färdigutbildade familjehem och hoppas ju att då få våra småttingar. Jag går och drömmer en hel del, det kan man väl göra? :oops:
Jag önskar att det fanns i en PDF fil en lista på ett startpaket, både i klädväg, möbler, fritidssgrejjer m.m. som kan behövas. Jag sitter själv och skirver ner och planerar. Alla höstkatalogerna har ju kommit nu, men jag kan ju inte beställa något alls eftersom jag varken vet kön, åldrar och antal barn i dagens läge.
Mina önske mål är 2 flickor, varav det ena barnet ska vara under 1 år och det äldre barnet max 4 år. Nu kan det ju bli hur som helst med saken självklart. men detta skulle vara det ultimata för vår familjebalans.
Jag har ingen erfarenhet alls av flickor occh vad som går åt. Har ni lust att maila mig lite saker som ni har erfarenhet av vad som kan behövas?
Är jag väldigt luddig nu kanske? Sorry i så fall. Är i önskning och drömstadium just nu bara.
Ha det gott alla i sommarvärmen :D
 
Jadu, det är ingen lätt fråga!
Det skiljer sig mkt från kommun till kommun vad de anser ska ingå i ett startpaket.

De kommuner vi haft kontakt med ansåg iaf att en veckas uppsättning av underkläder/strumpor och pyjamasar var okej. Dvs de räknade 7 av allt...
Lika så 7 t-shirt och 7 byxor men sen var det lite mer knivigt med tjocka tröjor etc. En jacka och ett par skor, regnställ samt stövlar kunde ingå om inte barnet hade det med sig från jourhem/biohem. Hade barnet 3 byxor med sig ingick alltså 4 i startpaketet. Resten får man köpa till efterhand som omkostnadsersättningen kommer.

Saker till rummet kan vissa vara sparsamma och andra givmilda. Nu hade vi själva nästan allt så vi fick pengar till en sandlåda och en gunga istället, vilket jag tycker var snällt av dem... (med tanke på hur kommunen var med handledn och annat så är jag eg förvånad!).

Vissa får spara till cykel och annat medan vissa ger en engångssumma till det.

Skriv ner vad du tror behövs och ta det med din uppdragsgivare för som sagt, det skiljer stort mellan kommunerna. :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp