semester-ledigt från umgänge?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur är det hos er- får ni lite färre umgänge under sommaren? Förra året fick vi det, men i år ska det tydligen vara som resten av året. :littlesad .

Pratade idag med en familjehemsmamma och de skulle ha glesare umgängen. Hur blir det för er?
 
Vi har alltid styrt upp så att vi kan få minst 2, helst 3, veckor utan umgänge för att vara fria att kunna göra något.
Vi har haft soc med oss på tåget gentemot bio så det har funkat OK.
När vi varit bortresta har vi t o m haft "telefonstop" och det har inte varit lika självklart.
För att få vara ifred fick vi t o m stänga av mobilen.
Vi MÅSTE inte vara tillgängliga hela tiden!
 
Vi kommer att få ca 2-3 veckor fria men telefonumgänget verkar kvarstå. Lite synd för man skulle behövt dem veckorna för att kunna ladda om batteriet.... Det blir alltid någon reaktion efter telefonsamtalet och det skulle vara skönt att slippa det några veckor faktiskt :littlesad
 
Jag hörde också från ett annat familjehem att de fick semester från umgänget under 4 veckor på sommaren, det var självklart tyckte deras soc.

Vi har många gånger tänkt tanken men eftersom umgänge alltid är en så känslig fråga så låter vi det vara. Är säker på att det skulle protesteras från bio och återigen så skulle soc gå på deras linje och vi får säkert en markering i akten att vi än en gång haft åsikt om umgänge.

Vi ska ju bara genomföra det som soc och bio kommer fram till 8)
 
Vad skönt att läsa att vi inte är ensamma! Gick här och tänkte i min ensamhet att det bara är vi som hard et så här... :roll: . Den familj som har det långa uppehållet har samma handläggare som vi, samma soc, men de har inte bisar som krånglar och kräver och bråkar.... :littlesad

Nästa gång jag ser en stjärna ska jag önska mig mer lättsamma bioföräldrar att samarbeta med.... :angel
 
Vi har till och med mer umgänge under sommaren! :roll: ....Annars har vi 2 gånger i månaden och telefonkontakt 2 gånger i veckan,men under sommaren blir det så att MaoPa kommer till oss i husvagnen och badar med barnen i poolerna osv......Men det känns OK..... :angel
Vi kan ju åka bort när vi vill för MaoPa kommer när det passar för oss..... :claphappy:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp