Semesterersättning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi fick vår lilla för några veckor sen och jag är hemma med lbf. Eftersom jag ska vara hemma hela sommaren blir det som att jag "jobbar" hela sommaren, dvs jag kan inte spara semester som om jag hade jobbat och jobbar inte heller in några dagar på jobbet eftersom jag inte är där. Tog upp det med vår kommun, de lät tveksamma och sa att de hade de aldrig hört talas om att man skulle ha rätt till semesterersättning men att de skulle undersöka saken.
Så återkom dem om det och sa att de kollat med nån annan kommun och de gör alltid så och nu skulle vår kommun också göra det! Blev så glad :bounce: Det innebär att jag kan vara ledig runt jul/nyår då vi tänkte åka till Thailand hela familjen med semesterlön :razz: .
Står i kommunförb rekommendationer för familjehem att det ska betalas ut så det är inget omöjligt jag fått igenom utom rätt logiskt tycker jag, men kommunerna vill slippa betala. De tycker nog att det räcker med lbf och arvode, men man ska ha det man har rätt till tycker jag :claphappy: .
Ett tips till er andra med lbf!
 
Hej!
Jag har lbf inkl semesterersättning från kommunen. min faktiska lön + 12% av den per månad. som jag själv får spara som semesterlön. Trodde alla kommuner som betalar lbf skall inkludera semesterlönen...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp