Semesterpengar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi har lägsta omkostnaden och har varit på semester här hemma i Sverige . Hyrt stuga och gjort en hel del kostsamma saker. Soc erbjöd innan semestern att betala 1000:- extra vilket inte alls täcker de egentliga kostnaderna. De har vi dock inte ens fått än och nu ska vi ha möte snart och då tänkte jag ta upp detta. Tycker det är rimligt att de betalar 1/5 på stughyran då vi fick ta en större stuga osv .
Har gjort en liten uträkning med inträden osv hamnar vi på 3000:-.
Känns som att det är lättare att få soc "med på tåget" om man åker utomlands !
Men extra utgifter har man väl alltid på semestern!
Har ni kloka nåt tips på hur jag ska lägga fram detta för soc!
 
Jag tycker det verkar som om du gjort ett bra upplägg med att skriva ner och räkna ut allt.
Det är bara att äska och se m du får nåt eller inte.

Men jag håller med dig, det är lättare om man åker utomlands.
Men då får du bara resekostnad, inte russel för det ska det ordinarie räcka till.
Och vi har fått 1/5 del av stuga + skidhyra & liftkort extra när vi varit i fjällen.
Inte mer.
Ingen reseersättning eller så för bilen skulle ju ändå gått med oss o s v .

Låter som du/ni skulle behöva förhandla upp er omkostnadsbit lite.
Lycka till
 
Nej bilpengar tänkte jag inte begära utan bara de som de facto blir extra pga plac. Vi ska även försöka förhandla omkostnaden men då jag fortf är hemma med delvis lbe vill jag inte bråka för mkt! Jag vet att de egentligen inte har med varann att göra men det lyser säkert i soc ögon. Hur många jobbar egentligen heltid båda föräldrarna när yngsta är 5 år? Våra äldre biobarn klarar ju det men inte plac. Får se dock om soc är villiga att betala då plac anses som lätt om nu såna finns!
 
vi fick får :angel: i juni och vårt sos sa att det ska lägsta omkostnad täcka eller man får spara :twomad:
Vi sa blankt nej till det och i slutändana sa vi att står inte ni för det extra säger vi upp oss på stört..
Det tog skruv.
Nu fixade inte vår :angel: allt det vi planerat tex Liseberg så det blev inte så dyrt i slutändan, tänk va glada sos ska bli :bounce:

Nä stå på er, vi ska INTE betala ur egen plånbok då det gäller våra :angel:
iof så gör vi det ändå med lägsta omkostnad :bounce:
 
Tog upp detta med entrè o extra för hotell o t ex åkband vid semesterresor med vårt soc i början av sommaren. de tidigare 3 somrarna har jag inte tagit upp det, har liksom inte tänkt på det-men man lär sig med åren! :razz: O med hjälp av detta forum :angel

Soc godkänner detta extra. O utlandsresor oxå, det som innebär hotell o flyg eller båt eller liknande. Vi har lägsta omkostnad pls lite extra för barnomsorg o rsor vid umgänge, emn i övrigt får vi pengar vid t ex cykelköp o sånt som kostar mkt extra o som barn anses behöva ha som normal standard. De, soc har varit givmilda med allt extra. Så jag tycker du har en bra plan när du kan redovisa vad det kostat- har du sparat kvitton från stugkostnaden? Från entreer ni betalat för barnet? Mitt soc vill ha kopia på detta , för redovisningens skull. Lycka till med samtalet med soc om ekonomin.

( I tillägg till detta känner jag som ngn skrev att det är svårt att begäa/önska mer i arvode o omkostnad då jag har lbf 100% o soc kan ju tycka att jag ju får mkt i o m lbf , o att arvodet därför inte ska vara högre, även om uppdraget medför mkt extra av allt.....men skulle vilja ta upp det, då barnets bekymmer blir alltmer synligt- o arbetssamt.... En 2 åring som man måste passa i trappor, mata, bära, klä på är liksom normalt, men det är inte riktigt normalt när barnen är 7 år.... Likaså är det inte normalt att vaka vissa nätter pga epilepsi o lägga upp hela dagen utifrån hur barnet mår i sin sjukdom, vara rädd för att bio ska stå utanför huset mitt i natten, bli anklagad o åka på akutmöten med bio titt som tätt....ngt som under dessa 3 år ökat markant...så nog tycker jag att vi som har barn med särskida behov ska kunna få arvodet högre även om vi har lbf, vi har ju heller ingen som betalar in till pensionen för oss, fick jag nyligen höra- stämerm det?! Så det bör vi ju spara till själva när vi har lbf)
 
Om det vore ett bio-barn med dessa diagnoser så skulle man få Vårdbidrag från försäkringskassan, likaså bör det så klart vara här. Fast eftersom man ofta inte är vårdnadshavare så kan vi inte få det från F-kassan.
Dom prövar om man ska ha 100%, 50%, 25% o.s.v sen är det enligt basbeloppet man kan få extra.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp