semesterresor

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Skulle bara fråga hur det går till om man ska åka utomland? är det Soc som står för det för ???
]Ja jag menar till det placaede barnet.
 
Beror på hur avtalet ser ut.
Vi kunde äska ersättning för en resa om året, sol- eller skidresa.
Kolla först upp så att ni FÅR åka innan ni gör för stora planer.
Det är skillnad på LVU och SOL-placeringar.
 
Hallå! Vi har varit i fjällen nästan varje år sen 95 med placerade barn o alltid fått betala själva.Även sommar resor betalar vi.Vi fick bensin pengar en sommar när vi fick nya placeringar efter vi bokat o va illa tvungna att ha 2 bilar. :rollhappy:
 
Så olika det kan vara. Vi har varit familjehem sedan 95 och har alltid fått ersättning för våra resor både då det gäller till utlandet eller semester i Sverige. Då vi har kontakt med en kommun ang. en placering så talar vi alltid om att varannat år åker vi till utlandet och då brukar barnens resa kosta runt 4000-4500:- och då är det oftas 3 veckor som gäller med bil eller buss. Det andra året är det Sverige och då blir kostnade runt 2000-2500:- beroende på var vi hyr stuga. Ofta hyr vi av någon släkting till mig och då är kostnade lägre med då kör vi drygt 300 mil då min släkt finns i norra delen och vi bor i skåne.
Detta har aldrig varit problem med dessa reser. Har 3 kommuner som har lagt in detta i omkostnade så varje månad,så jag lägger själv undan resepengarna.
En är vårdnadsöverflyttad och där finns också extra resepengar i omkostnade.
Femte barnens kommun få vi ersättning direkt då jag skicka in en specad räkning på alla uppgifter då det gäller detta barns kostnad.
Har ni som inte får ersättning förhört er om möjligheterna att få ersättning?
:razz:
 
Vi har en summa per år vi får använda till semesterresor, 7500:-, Den summan förhandla jag mig fram till, och den står i avtalet. ( de ville att det skulle vara 3500:-/år) Men nu är det så att det inte alltid räcker så iår har de fått skjuta till extra. Vi åker till Sälen varje vinter och utomlands någon gång under året, sen har det blivit lite husvagns semester i år också. Detta visst komunen om när de placerade hoss oss och då tycker jag de får vara beredda på att betala för det också. Det kan ju vara så att man kanske har lite olika i omkostnadsersättning också, har man en hög sådan tycker kanske de att det med semester kan ingå. Vi har "lägsta" omkostnad.
 
Vi brukar få (eller har begärt)flygresan betald en gång om året. Resten är inbakat i omkostnaden, har begärt det i avtalet. Inte kul att ringa och be om pengar varje gång vi ska hitta på något. Mycke hänger ju på vad man har i omkostader.
 
Vi har semester inbakat i omkostnaden, då har vi högsta omkostnaden för vårt placerade barn.
Några gånger har vi tagit med jourbarnen på skidresor och då har vi fått liftkort och skidhyra betalt mot kvitton. Större stuga och "utemat" har vi betalat själva på vår omkostnad.
:banan:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp