Semestertillägg-När kan man få det?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej alla ni där ute!

Vi har varit familjehem i 2 år och har inte haft något semestertillägg. Är det särskilda regler som gäller för det eller är det bara vi som( som vanligt) måste begära det? :? /M
 
Menar du semestertillägg på lönebortfall eller att ni vill ha extra till semesterresor på omkostnaden?

Båda sakerna är inget man bara får om det inte är en otroligt bra kommun utan båda handlar om förhandling......
 
Jag har 50% lönebortfall och arv+omkos, men ingen anställning, ENDAST :bounce: , familjehemsarbetet. Kommunen har ej gått med på att betala heltidsersättning. Vi brukar dock få viss ersättning för resor mm. Men jag undrar om man kan få något slags tillägg om vi "bara" åker tex till Gröna Lund eller liknande. Man vill ju göra en del saker under sommaren. /M
 
Jag var tvungen att säga upp min anställning pga av placeringen.......! Kommunen ville inte riskera att vi sa upp vårt uppdrag, så jag fick halvtidsersättning. /M
 
Ok då är jag med :)
Vi frågade idag om semester bidrag men väntar på svar fortfarande, spännande att se då vi nu har lägsta möjliga både arvode och omkostnad samt ny handläggare...
 
Fiaflopp sa:
Ok då är jag med :)
Vi frågade idag om semester bidrag men väntar på svar fortfarande, spännande att se då vi nu har lägsta möjliga både arvode och omkostnad samt ny handläggare...

Lägsta omkostnad??? Eh...det täcker ju faktiskt inte :?
 
Nää Trixen det räcker inte långt...orkar inte tjafsa mer med denna soc tyvärr men det blir andra bullar vid ev VÖF. De kunde betala barnets del i stugan vi hyrt iaf...storslaget!
 
Men nu förstår inte jag.....Om jag skule säga upp mig från min anställning så kan ju inte soc betala någon inkomstbortfallsersättning, elelr??!!! Det är iaf vad soc har sagt! Hur är det egentligen??? :? Jag riskerar nämligen uppsägning pga placeringen :bounce: ....
 
GMB Du ska säga ifrån för det fungerar visst...DU ska inte på något sätt bli drabbad för att du har placeringar, punkt! Dom kan bara dom vill men självklart försöker dom... :bounce:
 
Jag har ingen fast tjänst men när soc kräver att jag ska vara hemma så får dem sätta ett högre arvode, 1 1/2 arvode..
Det är jag nöjd med.
Vi förhandlade om ersättning till inträden eftersom vi fick barnet "mitt i semestern" och då inte hade haft någon möjligehet å lägga undan pengar. Det var la kanske inte det lättaste men man får stå på sig :banan:
Resor utomlands och typ stughyra, skidhyra mm betalar dem utan några större disskutioner...
Allt handlar om förhandling men när dem INTE vill förhandla ja då blir det svårt :twomad:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp